Friday, July 24, 2009

က)ပါရီ ေတာင္သမာန္ အင္းနွင့္ ရာဇဓမၼ သဂၤဟ က်မ္း Nov

က)
၁၈၅၃ ခုႏွစ္……။

ပေဒသရာဇ္ပုဂံမင္းအား ပုန္ကန္ရန္ မင္းတုန္းႏွင့္ ညီေတာ္ကေနာင္တုိ႔ ေတာခိုသည္။ ေမာင္ဘုိးလႈိင္သည္လည္း ရွင္လူထြက္ၿပီး မင္းတုန္းတုိ႔ေနာက္သို႔ လုိက္ေတာ့သည္။ သူလည္း ပုဂံမင္းအား ေတာ္လွန္မည္။

ေမာင္ဘုိးလႈိင္သည္ သူပုန္ေခါင္းေဆာင္ မင္းတုန္း၊ ကေနာင္တုိ႔ႏွင့္ ၀ါးရင္းတုတ္ရြာတြင္ ဆံုမိသည္။ မည္သည့္ေဒသတြင္ အေျခစိုက္၍ ပုဂံမင္းအား သူပုန္ထမည္နည္း။ ကေနာင္မင္းသားက ရွမ္းျပည္နယ္သို႔ သြားလုိ၏။ ငျမာရြာသူႀကီး ေမာင္တုတ္က ကသည္းျပည္သို႔ သြားလို၏။ ေမာင္ဘုိးလႈိင္က ေရႊဘုိၿမိဳ႕၀န္အား လုပ္ႀကံၿပီး ေရႊဘုိမွအေျချပဳ၍ ပုဂံမင္းအား ပုန္ကန္ရန္ အဆိုျပဳသည္။ ပခန္းမင္းႀကီးက ေထာက္ခံ၏။ သူပုန္ေခါင္းေဆာင္ မင္းတုန္းကလည္း ေမာင္ဘုိးလႈိင္၏ အဆုိျပဳခ်က္ကို သေဘာတူသျဖင့္ ေရႊဘုိတြင္ အေျခစိုက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေတာ့၏။ ကေနာင္မင္းဦးေဆာင္သည့္ အမရပူရခ်ီစစ္ေၾကာင္းတြင္ ေမာင္ဘုိးလိႈင္လည္း လုိက္ပါခဲ့၏။

ၿမိဳ႕သိမ္းတုိက္ပြဲက မျပင္းထန္ခဲ့….။ နန္းေတာ္က က်ဆံုးသြားခဲ့ေတာ့သည္။ ေတာ္လွန္ေရးကား ၅ လသာ ၾကာျမင့္ခဲ့၏။ မင္းတုန္းမင္းသည္လည္း ကုန္းေဘာင္သမိုင္းစဥ္အတြင္း ပေဒသရာဇ္ဘုရင္တပါးအျဖစ္ ေနရာယူခဲ့ေတာ့၏။ ကေနာင္မင္းသားက အိမ္ေရွ႕စံမင္းသားအျဖစ္ အပ္ႏွံျခင္းခံရသည္။ ေမာင္ဘုိးလိႈင္က ဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရားေခါင္းႀကီးတုိ႔၏ ေမြးစားသားအျဖစ္ မင္းသားအေဆာင္အေယာင္ႏွင့္ ေယာၿမိဳ႕အား စားရ၏။ ၂ ႏွစ္ခန္႔အထိ မင္းတုန္းဘုရင္က ေနျပည္ေတာ္သို႔မျပန္…..။ ေရႊဘုိမွာပင္ ေန၏။ ဤကာလအတြင္း ေနျပည္ေတာ္အား ကေနာင္မင္းသားႏွင့္ ေယာမင္းႀကီး ဦးဘုိးလိႈင္တုိ႔က အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကရ၏။

မင္းတုန္းမင္းေခတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတတ္ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည့္ ပုဂိၢဳလ္မ်ားထဲ၌ ကေနာင္မင္းသားႀကီးႏွင့္ ေယာမင္းႀကီး ဦးဘုိးလႈိ္င္တုိ႔မွာ အဓိကေခါင္းကိုင္ ပုဂိၢဳလ္မ်ားျဖစ္ၾက၏။ ႏုိင္ငံျခား ပညာေတာ္သင္မ်ား ေစလႊတ္ခဲ့ၾကသည္။ စက္ရုံ၊ အလုပ္ရုံမ်ားစြာ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည္။ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ မီဂ်ီေခတ္ကဲ့သို႔…..။ ဦးဘုိးလႈိင္က မင္းတုန္မင္း၏ ေတာ္လွန္ေရးတြင္လည္း ပါ၀င္ခဲ့သည္။ တုိင္းျပည္တုိးတတ္ေရးအတြက္ တည္ေဆာက္ေရးတြင္လည္း ပါ၀င္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ …. သူကား မင္းအလုိလုိက္ အလိုေတာ္ရိမဟုတ္ …..။ သို႔ျဖင့္ မၾကာခဏ တာ၀န္မွ ရပ္စဲျခင္းခံရသည္။ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္တြင္ပင္ ၉ ႀကိမ္တုိင္တုိင္ ရာထူးမွ ျဖဳတ္ခ်ျခင္းခံရသည္။



(ခ)
ေယာမင္းႀကီး ဦးဘုိးလႈိင္သည္ `ရာဇဓမၼသဂၤဟက်မ္း` အား လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၅၀ ခန္႔၌ ေရးခဲ့၏။ ကုန္းေဘာင္ ေခတ္ေႏွာင္းကာလျဖစ္သည္။ ျမန္မာပညာရွိ ဦးဘုိးလႈိင္၏ ႏိုင္ငံေရးေဘာဂေဗဒအျမင္မ်ား ျဖစ္သည္။ မွန္နန္းရိပ္မွ လြတ္လပ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား …..။ ပါရီႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္အေတြးအေခၚမ်ားဟု ဆုိရမည္။ ေတာင္သမန္းအင္းႏွင့္ ပါရီ ကူးလူးလြန္းထုိး၍ ၾကည့္ခြင့္ရသည္။ ပါရီတြင္ကား ….. ေဒါက္တာအဒမ္စမစ္၊ ေသာမတ္ေမ(လ္)သပ္(စ္)၊ ေဒးဗစ္ရီကာဒုိ ……။ ေတာင္သမန္းအင္းတြင္က ….. ေယာအတြင္း၀န္မင္းႀကီး ဦးဘုိးလႈိင္……။ ေခတ္ၿပိဳင္မ်ားဟု ဆုိရမည္။

သမိုင္းဆရာမ်ားက `ပါရီ`သည္ ထုိေခတ္က ေခတ္ကို စိန္ေခၚသည့္ေနရာဟု ၀ိၿဂိဳဟ္ျပဳၾက၏။ ဤသို႔ဆုိလွ်င္ အမရပူရသည္… ေတာင္သမန္းအင္းသည္လည္း……။



(ဂ)
``ကုန္သည္လယ္လုပ္တုိ႔ကို လုပ္ေအာင္၊ ကူးသန္းအားရွိေအာင္ အပိတ္အပင္မရွိ ဖြင့္၍ အခြင့္ေပးျခင္း ဤကဲ့သို႔ ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးရွိလွ်င္ ကုန္သည္တုိ႔လည္း ေကာင္းစြာ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ျခင္းကို မျပဳႏုိင္ရာ၊ လယ္ယာလုပ္ေဆာင္သည့္ ေတာင္သူတုိ႔သည္လည္း လယ္ယာကိုေကာင္းမြန္စြာ မလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ရာ ``

(ရာဇဓမၼ သဂၤဟက်မ္း)

ေယာမင္းႀကီးဦးဘုိးလႈိင္

ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္မႈကို အပိတ္အပင္၊ အဟန္႔အတား၊ အေႏွာင့္အယွက္မရွိ ဖြင့္ေပးရမည္။ အခ်ဳပ္အခ်ယ္မရွိ လြတ္လပ္စြာ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ခြင့္ ရွိရမည္ဟု ေယာမင္းႀကီး ဦးဘုိးလႈိင္က ဆုိျခင္းျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္မႈ (Free Trade) သေဘာတရားပင္ျဖစ္သည္။

အခ်ဳပ္အခ်ယ္မရိွ လြတ္လပ္စြာ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးဟူသည့္ ဦးဘုိးလႈိင္၏ အယူအဆသည္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္စနစ္၏ မွန္နန္းေဆာင္အရိပ္အတြင္း မည္မွ်က်ယ္ေလာင္၍ ျမည္းဟီးႏုိင္လိမ့္မည္နည္း……။

``အကူးအသန္းအေရာင္းအ၀ယ္ အလုပ္အေဆာင္ မပ်က္မစီး ေကာင္းမြန္စြာ ကူးသန္းလုပ္ေဆာင္ရေအာင္ အႀကီးအအုပ္ႏွင့္တကြ အေစာင့္အေရွာက္ အထိန္းအသိမ္း ထားသင့္သည္။ အႀကီးအအုပ္ႏွင့္တကြ အေစာင့္အေရွာက္ အထိန္းအသိမ္း ထားၿပီးမွ ေကာင္းမြန္စြာ ကူးသန္းလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ရာသည္``

(ရာဇဓမၼ သဂၤဟက်မ္း)

ေယာမင္းႀကီး ဦးဘုိးလိႈင္

သက္ဦးဆံပိုင္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္အတြင္းျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္က ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္ႀကီးတုိ႔သည္ မင္းဧကရာဇ္၏ နန္းရိပ္၊ နန္း၀ါအတြင္းမွ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္မႈ မွန္သမွ်တုိ႔အား လက္၀ါးႀကီးအုပ္ထားၾကမည္။ အခြန္အတုတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ႀကီးပြား၍ေနၾကသည္။ လက္ေဆာင္ပ႑ာ ဆက္မႈအမ်ဳိးမ်ဳိးအား ခံယူ၍ ေက်နပ္ေနၾကလိမ့္မည္။ မွန္နန္းေတာ္အတြင္း မင္းစည္းစိမ္အျပည့္ႏွင့္ ႏွစ္သက္ေနၾကလိမ့္မည္။ ဤအေျခအေန၊ ဤ၀န္းက်င္၊ သို႔ေသာ္ ႏုိ္င္ငံအရိပ္အတြင္း၌ ေယာအတြင္း၀န္သည္ မင္းလုပ္အုပ္စုိးေသာ အစိုးရသည္ စီးပြားေရးတြင္ ၀င္မစြက္သင့္၊ မပါ၀င္၊ မခ်ယ္လွယ္ရ….။ အစိုးရသည္ ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးစနစ္ႀကီး ေကာင္းမြန္စြာ လည္ပတ္ႏိုင္ေရးအတြက္သာ ေစာင့္ထိန္းရမည္။ ဒရ၀မ္အျဖစ္သာ တာ၀န္ယူသင့္သည္။ ဤသို႔…..ဦးဘုိးလႈိင္က ယူဆသည္။

`ပါရီ`က်မ္းရိုးေဘာဂေဗဒ၀ါဒီတုိ႔၏ စီးပြားေရးလြတ္လပ္မႈ၀ါဒ (Laisser-faire) အယူအဆႏွင့္ ေယာမင္းႀကီး ေဘာဂေဗဒအျမင္မ်ားက တူညီ၍ေန၏။ မွန္နန္းေဆာင္အတြင္းမွ ဦးဘုိးလႈိင္၏ (Laisser–Faire) အယူအဆမွာ ေခတ္ေရွ႕လြန္၍ေနသည္။ တိုးတတ္ေသာ ေဘာဂေဗဒအျမင္မ်ားဟု ဆုိရမည္။ သို႔ေသာ္ ….သံလ်က္ေအာက္မွ (Laisser-Faire) က ေတာင္သမန္းအင္းအတြင္း ျမဳပ္ခ်ီေပၚခ်ီႏွင့္…..။



(ဃ)
``ကုန္သည္တုိ႔ အားရွိေအာင္လည္း ေပါင္းစုစည္းရံုး၍ ကူးသန္းေစသည္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအတြင္းသာ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္သည္ထက္ အျခားႏုိင္ငံႏွင့္ဆက္၍ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ျခင္းသည္ သာ၍ အက်ဳိးႀကီးမားေသာေၾကာင့္ အျခားႏုိင္ငံ၌ ကုန္သည္ကို ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ျခင္း၌ အပိတ္အပင္ အဆီးအတား မရွိရေအာင္ မိတ္ဖြဲ႔၍ေပးၿပီးလွ်င္ ကူးသန္းသြားေစသည္``

(ရာဇဓမၼသဂၤဟက်မ္း)

ေယာမင္းႀကီးဦးဘုိးလိႈင္

ေယာမင္းႀကီးသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၁၅၀ ခန္႔ကပင္ ကမၻာလံုးစီးပြားေရး (Global Economy) အား ေတြ႔ျမင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ က်မ္းရိုးေဘာဂေဗဒပညာရွင္ ေဒးဗစ္ရီကာဒိုအား ကမၻာလံုးစီးပြားေရး (Global Economy) ၏ ေခါင္းကိုင္ပညာရွင္ဟု သတ္မွတ္ပါက ဦးဘုိးလိႈင္ကိုလည္း ရီကာဒိုႏွင့္တန္းတူ ေနရာေပးရမည္သာ …..။ ဇာတိဂုဏ္ပင္ တတ္မိေသး၏။



(င)
ကုန္းေဘာင္ ေခတ္ေႏွာင္းကာလမ်ား၌ ဥေရာပေဘာဂေဗဒ အေတြးအေခၚမ်ားတြင္ ေျမယာေဘာဂေဗဒ ဂိုဏ္းဟူ၍ ဂိုဏ္းတဂိုဏ္း ရွိခဲ့သည္။ ထုိဂုိဏ္း၏ အယူအဆမ်ားမွာ လယ္လုပ္သူမ်ားသာ ကုန္ထုတ္ႏုိင္စြမ္းရွိ၏။ ႏုိင္ငံ၏ ဓနကို ဖန္တီးႏုိင္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လယ္လုပ္သူမ်ားကိုသာ အဓိကထားရမည္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

ရာဇသဂၤဟက်မ္းတြင္ ဦးဘုိးလိႈင္သည္ သဂၤဟတရားေလးပါးအား ဤသို႔ အနက္ဖြင့္၏။ ``အခြန္အတုတ္အားႀကီးကိုလည္း ကုန္သည္ေတာင္သူတုိ႔ကို အကူးအသန္း အလုပ္အေဆာင္ အားႀကီးေအာင္ `မ`စၾကည့္ရႈ၍ ထုိသူတုိ႔ အလုပ္အေဆာင္ အကူးအသန္း အားႀကီးရာတြင္ အခြန္အတုတ္ အေကာက္အခံရမႈမ်ားစြာသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံကို အုပ္စုိးေစာင့္ေရွာက္ကုန္ေသာ မင္းမွဴးမတ္တို႔သည္ ထုိကုန္သည္ လယ္လုပ္တုိ႔ကိုခ်ည္း မျပတ္ၾကည္ရႈ၍ အားေပးရလိမ့္မည္။ ဤသို႔အားေပးျခင္းသည္ပင္ တုိင္းျပည္ႏုိင္ငံကို တိုးတတ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းမည္သည္။ ဤသို႔ ကုန္သည္လယ္လုပ္တုိ႔ကို အားရွိေအာင္ ေစာင့္မၾကည့္ရႈျခင္းသည္ပင္ `သမၼာပါသ`တရားျဖစ္သည္``

ဦးဘုိးလိႈင္၏ အယူအဆသည္ ႏုိင္ငံ၏ ဓနအား ဖန္တီးႏုိင္ေသာ အင္အားမွာ လယ္လုပ္သူမ်ားသာလွ်င္ မဟုတ္၊ ကုန္သည္တုိ႔လည္း ပါသည္။ ဥေရာပမွ ေျမယာ ေဘာဂေဗဒသမားမ်ားကဲ့သို႔ တခုတည္း၌ က်န္မေနခဲ့။ သူက ပို၍ပင္ အျမင္က်ယ္ေန၏။

``ကုန္သည္လယ္လုပ္၊ ႀကိဳးကုတ္မ်ားစြာ လူတကာတုိ႔ ခုိင္မာရင့္ၾကည္ ျပည့္၀မ္းမည္၏`` ဟူ၍ မင္းစဥ္အလကၤာအား ေရးခဲ့သည္။ ဤတြင္ ကုန္သည္လူတန္းစားအား ျပည့္၀မ္းအျဖစ္ သေဘာထားသည္။ ေျမယာေဘာဂေဗဒ သမားမ်ားကဲ့သို႔ `အၿမံဳ`အျဖစ္ မမွတ္ယူ…..။ ဤေနရာ၌ ေယာအတြင္း၀န္၏ အယူအဆမ်ားသည္ က်မ္းရိုးေဘာဂေဗဒ၏ ေခါင္းကိုင္ဖခင္ႀကီးျဖစ္သည့္ ေဒါက္တာအဒမ္စမစ္ႏွင့္ တထပ္တည္း တူညီ၍ေနသည္။ အဒမ္စမစ္က လယ္လုပ္သူတုိ႔သည္ ကုန္ထုတ္အစြမ္းရွိသည္ကို မျငင္းပယ္….။ သို႔ေသာ္ ကုန္သည္တုိ႔သည္ ကုန္ထုတ္အစြမ္းမရွိ။ `အၿမံဳ`ျဖစ္၍ ႏုိင္ငံ၏ ဓနကို မဖန္တီးႏုိင္ဟူသည္ကိုမူ လံုး၀လက္မခံ၊ သေဘာမတူ ကန္႔ကြက္၏။ ဦးဘုိးလႈိင္ကဲ့သုိ႔ပင္ ``လက္မႈပညာသည္မ်ား၊ ကုန္ထုတ္လုပ္သူမ်ားႏွင့္ ကုန္သည္မ်ားကို ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ကုန္ထုတ္ႏုိင္စြမ္းရွိေသာ အတန္းအစားတြင္ စာရင္းသြင္းလုိပါသည္``

(ႏုိင္ငံတုိ႔၏ဓနအင္အားမ်ား)

ေဒါက္တာအဒမ္စမစ္

``မီးသေဘၤာ၊ မီးရထား၊ ရက္ကန္းစက္မွစ၍ စက္အမ်ဳိးမ်ဳိး ဖန္(လ္)၊ မွန္၊ ပန္းကန္၊ ပိုးထည္၊ ခ်ည္ထည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔သည္ ဥာဏ္ပညာမွ ထြက္သည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ စကားေျပာေၾကးနန္း၊ အရိပ္လူပံုကို ယူႏုိင္ေသာအတတ္ (ဓာတ္ပံု) အစရွိသည္တုိ႔သည္လည္း ဥာဏ္ပညာမွ ျဖစ္သည္ခ်ည္းဟူ၍ မွတ္ရမည္``

(ရာဇဓမၼသဂၤဟက်မ္း)

ေယာမင္းႀကီး ဦးဘုိးလႈိင္

ဥာဏ္၊ ၀ိရီယႏွင့္ၿပီးစီးေစသည့္ လုပ္ငန္းမွန္သမွ်တို႔သည္ ကုန္ထုတ္ႏုိင္စြမ္းရွိသည္။ ႏိုင္ငံ၏ ဓနအား ဖန္တီးႏုိင္စြမ္းရွိ၏။ ဤသုိ႔….ေယာမင္းႀကီးက ယူဆခဲ့သည္။ ေဒါက္တာ အဒမ္စမစ္ႏွင့္ မကြဲလြဲ…..။ ထုိစဥ္က ဦးဘုိးလႈိင္သာ ပါရီေရာက္ခဲ့လွ်င္ ရာဇဓမၼသဂၤဟက်မ္းသည္လည္း….. အမ်ဳိးဂုဏ္က တက္ခ်င္၍ လာျပန္၏။



(စ)
၁၉၉၄ ခုနွစ္ထုတ္ The Economic စာေစာင္တြင္ ေဆာင္းပါးရွင္တဦးက ``ဘာသာတရား၊ ေပၚလစီ၊ မဟာဗ်ဴဟာတုိ႔အား ေပါင္းရုန္း၍ အုိင္ဒီယာ(Ideas)ပိုင္းဟူ၍ သတ္မွတ္ၿပီး လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္မႈအပိုင္းကို လြယ္လြယ္ပင္ လက္ေတြ႔အပိုင္းဟုေခၚသည္။ ဤသို႔ ႏွစ္ပိုင္းခြဲျခားၿပီး အုိင္ဒီယာအပိုင္းတြင္ ပါ၀င္လႈပ္ရွားၾကသည့္ ပုဂိဳလ္မ်ားက အုပ္စုတစု….။ လက္ေတြ႔ပို္င္းတြင္ က်င္လည္ၾကသည့္ ပုဂိၢဳလ္မ်ားအား အုပ္စုတစု ခြဲျခားသည္။ အုိင္ဒီယာပိုင္း အုပ္စု၀င္မ်ားတြင္ အသိပညာရွင္မ်ားပါ၀င္ၿပီး လက္ေတြ႔ပိုင္း အုပ္စု၀င္မ်ားတြင္ အာဏာပိုင္အုပ္စုိးသူမ်ား ပါ၀င္ၾကသည္။ အသိပညာရွင္သည္ သိမ္ေမြ႔နက္နဲေသာ အိုင္ဒီယာမ်ားအတြင္း၌သာ စူးစိုက္၍ ရွာေဖြေနမည္၊ ေဖာ္ထုတ္ေနမည္။ ေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားအား တင္ျပသြားမည္။ ကိုယ္တုိင္ကမူ လက္ေတြ႔ထ၍ လုပ္မည္မဟုတ္။ ႏုိင္ငံေရးအာဏာေလာကသို႔ မ၀င္လုိ …. အေ၀းကပင္ ေနလိုၾကသည္။

ဤနည္းကဲ့သို႔ပင္ ႏုိင္ငံေရးအာဏာပိုင္တုိ႔သည္လည္း နက္နဲသိမ္ေမြ႔ေသာ အေတြးအေခၚတုိ႔အား ေတြးေခၚမေနလိုၾက။ အပင္ပန္းမခံခ်င္ ေရွာင္၍ေနလုိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ …. သူတို႔ႏွစ္ဦး တကယ္တမ္း ပူးေပါင္းၾကမိလွ်င္ကား ႏုိင္ငံ၏ ႏုိင္ငံေရးမ်က္ႏွာျပင္သည္ အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲ၍ သြားတတ္သည္။ ပမာအားျဖင့္ ၁၉၃၀ ၀န္းက်င္ကာလမ်ားအတြင္း ေဘာဂေဗဒပညာရွင္ ေလာ့ေမနပ္ကိန္း၏ အိုင္ဒီယာအား အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပရွိ အာဏာရ ႏိုင္ငံေရးသမားတုိ႔က လက္ေတြ႔က်င့္သံုးခဲ့ၾကရာ အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပႏုိင္ငံေရး မ်က္ႏွာျပင္သည္ အႀကီးအက်ယ္အေျပာင္းအလဲမ်ားျဖစ္ခဲ့ရသည္`` ။ ဤသို႔ေရးထားသည္။

အကယ္၍ …. ေယာအတြင္း၀န္ ဦးဘုိးလႈိင္၏ အိုင္ဒီယာသည္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ မွန္နန္းေဆာင္အတြင္း လက္ေတြ႔က်င့္သံုးႏုိင္ခဲ့လွ်င္ ….. ေယာအတြင္း၀န္ ဦးဘုိးလႈိင္၏ အုိင္ဒီယာႏွင့္ ဘ၀ရွင္မင္းတရားႀကီးတုိ႔ ႏွစ္ဦး တကယ္တမ္း ပူးေပါင္းခဲ့လွ်င္ ….။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေႏွာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ႏုိင္ငံေရးမ်က္ႏွာျပင္သည္ ဘယ္သို႔မ်ား ျဖစ္ေလမည္နည္း။ ကုန္းေဘာင္အလြန္ ျမန္မာႏုိင္ငံသမုိင္းသည္လည္း ဘယ္သို႔မ်ား ေရးထုိးခဲ့ရေလမည္နည္း။ စဥ္းစားရင္း ႏွလံုးေသြးမ်ားက ဆူပြက္၍လာသည္။

သို႔ေသာ္ ….. ``ရွင္ဘုရင္လုပ္ရတာ ငလႈိင္ေပးသေရႊ႔ႏွင့္ စားရမွာလား။ ဒီလုိျဖင့္ ရွင္ဘုရင္ေတာင္ မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး`` မွန္နန္းေဆာင္အတြင္းမွ အသံမ်ားက ပ်ံ႕လြင့္၍လာသည္။


အညႊန္း


ေမာင္စူးစမ္း၏ ေဘာဂေဗဒလက္ေရြးစင္
ေမာင္ထင္၏ ေယာမင္းႀကီး ဦးဘုိးလိႈင္
ေက်ာ္၀င္း၏ ႏိုင္ငံမ်ား၏ဓန
မင္းေဆြသစ္
Prev: လက္နွက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရး ကန့္သတ္စစ္ပြဲႏွင့္ နိင္ငံေရးခ်ိန္ခြင္လွ်ာ
Next: ဂ်ီနုိ ဆုိက္ဒ္