ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ဘာကုိတုိက္ခဲ့သနည္း
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးကုိ အရတုိက္ယူခဲ့ေသာ သူရဲေကာင္း အာဇာနည္ျဖစ္သည္ဟု ေႏွာင္းလူတုိ႔က
အဓြန္ ႔ရွည္စြာ ရာဇ၀င္၌ စာတင္ၾကေပလိမ့္မည္။
သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ တခု စဥ္းစာမိသည္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဘာကုိတုိက္ခဲ့သနည္း။လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တုိက္ခဲ့သည္ကား မွန္၏၊သုိ႔ေသာ္စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ရွာေဖြၾကည့္ပါဦး။
လြတ္လပ္ေရးအတြက္ သူဘာကူိတုိက္ခဲ့သလဲ။
ဤအခ်က္သည္ စဥ္းစား၍ ေကာင္းေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစား၍ ၾကည့္သည္။ စာရွဳသူမိတ္ေဆြ---၊
မိတ္ေဆြ၌ အခ်ိန္ပုိရွိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အတူ လုိက္၍ စဥ္းစားၾကည့္ပါလား။
မိတ္ေဆြ စဥ္းစားခန္း ၀င္ေတာ့မည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မိတ္ေဆြ စဥ္းစားခန္း မ၀င္ေသးမီ မိတ္ေဆြက ပဏာမ
အစမ္းသေဘာႏွင့္ ေတာင္ေတာင္ အီအီ ေငးေမာေနမိမည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ေယာင္ ပါသည္။
အကယ္၍ ဗုိလ္ခ်ဳပ္တုိက္ခဲ့ေသာ လြတ္လပ္ေရးစစ္ၾကီးသည္ အခ်ည္းအႏွီး ျဖစ္ခဲ့သည္ဆုိပါေတာ့။
မိတ္ေဆြ ေတြးေပလိမ့္မည္။ အကယ္၍သာလြတ္လပ္ေရး တုိက္ပြဲၾကီးသာ မေအာင္ျမင္ဘဲရွိခဲ့ ပါလွ်င္ ယေန႔ အဖုိ႔၌ လြတ္လပ္ေရး
သည္ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ပဲ ရခဲ့သလုိလုိ ေဆာင့္ၾကြားၾကြားႏွင့္ အသားယူေနၾကေသာ ၊ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ တုိက္ပြဲမွာ အသားယူေနၾကေသာ
အျမတ္ထုတ္ေနၾကသူတုိ႔သည္ အဘယ္ပုံ ေနၾကလိမ့္မည္နည္း။
“သူတုိ႔ သည္လုိပဲ အျမီးကုပ္ၾကမွာပါပဲ”ဟု မိတ္ေဆြ ေတြးမိေကာင္း ေတြးမိေပလိမ့္မည္။
သုိ႔ေသာ္တခုရွိသည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဘာကုိတုိက္ခဲ့သည္ ဟူေသာ အခ်က္ကုိနားလည္လွ်င္ ေဆာင့္ၾကြားၾကြား လုပ္စရာမလုိ။ အျမီးကုပ္
ေနရန္လည္း အခြင့္ရွိ ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။
အမွန္မွာ လြတ္လပ္ေရးရျပီးသည့္ ေခတ္တြင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ စိန္နားကပ္ အေရာင္ေၾကာင့္ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔မွာ ပါးေျပာင္၍ လက္ေနသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ ေတေဆး ေကာင္းလြန္း၍ ၀မ္းသက္သည္မဟုတ္ဘဲ ၊ကၽြန္ဳပ္တုိ႔ က်ယ္ျခင္းေၾကာင့္ ၀မ္းလားသည္ဟု အယ
ရွိေနျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဘာကုိ တုိက္ခဲ့၍ ၊ကၽြန္ဳပ္တုိ႔ အဖုိ႔ ဘာအျမတ္ က်န္ရစ္သည္ကုိ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔ မေတြးမိၾက။
ကၽြန္ဳပ္တုိ႔အတြက္ အျမတ္ဟူသည္မွာ လုိင္စင္က် မက်၊ရာထူးရ မရ၊ လူထုအေပၚ ဗုိလ္က်ႏုိင္ မက်ႏုိင္ အရာရွိအေပၚ ၾသဇာေပးႏုိင္
မေပးႏုိင္၊ အခြင့္ အေရး ပုိရ မရ၊ စေသာ ေခ်ာက္ခ်ိ၊ေခ်ာက္ခ်က္ လုပ္ငန္းမ်ားအေပၚ အမွီျပဳကာ တြက္ခ်က္၍ ရႏုိင္သမွ်သာ ျဖစ္
ေပသည္။
မိတ္ေဆြ--ကၽြန္တာ္ႏွင့္အတူ လုိက္၍ စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။
မိတ္ေဆြ၊ကၽြန္ဳပ္တုိ႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ထားခဲ့ေသာ အရင္းမွ အျမတ္ကုိပင္ က်က် နန မထုတ္တတ္ေသးပါတကား။
ဗုိလ္ဘ၀ ကားခ်ပ္မ်ားကုိ တခုစီလွန္ေလွာ၍ ၾကည့္ၾကစမ္းပါဦး။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ မွတ္ညဏ္ေကာင္းသည္မွန္၏။ စိတ္ရင္းေကာင္းသည္ မွန္၏၊ အမ်ိဳးကုိခ်စ္သည္ မွန္၏။ သုိ႔ေသာ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ႏုစဥ္
အခါက လူပ်င္း ကေလး တေယာက္ ျဖစ္ခဲ့၏။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ ဆံပင္ညွပ္ဖုိ႔ ပ်င္း၊အတန္းစာက်က္ဖုိ႔ ပ်င္း၏၊ အမ်ားတကာႏွင့္ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံဖုိ႔ ပ်င္း၏၊ ကုန္ကုန္ေျပာရေသာ္
ထမင္းစားဖုိ႔ပင္ ခပ္ပ်င္းပ်င္း ျဖစ္သည္။ ငါ့၀မ္းပူဆာ မေနသာ၍သာ စားလုိက္ရသည္၊ ထမင္းမစားဘဲ ေန၍ရလွ်င္ ပ်င္းေသာ
ေၾကာင့္စားမိလိမ့္မည္ မဟုတ္။
အၾကာင္းကုိမယုံလွ်င္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အတၴဳပၸတိတုိ႔ကုိတြင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ျဖစ္သလုိေနတတ္ ထုိင္တတ္ပုံကုိၾကည့္၍ အကဲခတ္ေလ။ဗုိလ္ခ်ဳပ္
ႏွင့္နီးစပ္သူတုိ႔သည္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ ညာဥ္ကုိ သိၾကေပသည္။ အကယ္၍ ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ ေလာကီစည္းစိမ္ တုိးပြါးမွဳကုိ ေဆာင္ရြက္ရန္
ပ်င္းသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ငယ္စဥ္ကပင္ ဥာဏ္ထုံသူျဖစ္ခဲ့ပါမူ၊လူပ်င္းဘ၀သည္ လူဖ်င္းဘ၀သုိ႔ သက္ေလွ်ာရဖုိ႔သာရွိသည္။
သုိ႔ေသာ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ သေႏၶစိတ္ဓါတ္ကား အပ်င္းဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ေရးကုိ ေရွ ႔ရွဳေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖစ္၏၊ထုိစိတ္ဓါတ္ေၾကာင့္
မလွဳပ္မရွက္ ေအးစက္စက္ေနတတ္သူသည္ စစ္ပညာကုိ အပူတျပင္း သင္ၾကားခံယူခဲ့သည္၊ လြတ္လပ္ေရး ုိက္ပြဲဆင္ပုံ ဆင္နည္း
တုိ႔ကုိ ဖိႏွိပ္ခံရျခင္းဒဏ္၊ ပါးရုိက္ခံ ရျခင္း ဒဏ္တုိ႔ျဖင့္ လဲလွယ္ယူခဲ့သည္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓါတ္သည္ အပ်င္းဘ၀ကုိေတာ္လွန္၍ ၀ိရိယာအဓိက အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ၾကံ ေဆာင္ခဲ့သည္။
ဗုိလ္သည္ မိမိ၏ လူပ်င္းစိတ္ဓါတ္ကုိ တုိက္ခုိက္ခဲ့သည္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ သူ၏ကုိယ္ကုိ တုိင္းျပည္အတြက္ ပူေဇာ္ထားသူျဖစ္ရကား သူ၏လူပ်င္း စိတ္ဓါတ္ကုိ တုိက္ခုိက္ရင္းမွ တုိင္းျပည္၏
အပ်င္းစိတ္ဓါတ္ကုိပါ တုိက္ခုိက္ခဲ့၏။
သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔သည္ ယေန႔အထိ လူပ်င္းဟုအေခၚခံရမည္ ကုိမၾကိဳက္ေသာ္လည္း ၀ိရိယ ေကာင္းစြာ မရွိေသး။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ ဇြတ္သမား ျဖစ္၏၊ ဇြတ္သမားမ်ားသည္ မိမိအျမင္ကုိသာ အျမင္ဟု မွတ္ယူ တတ္သည္။ တဖက္သတ္ျဖစ္သည္။
တေစာက္ကမ္းသေဘာသာသာမွ် ျဖစ္၏။ ခပ္ရုိင္းရုိင္းစကားသုံးလွ်င္၊တေစာက္ကမ္း သေဘာသာသာမွွျဖစ္၏၊ မ်ားေသာအားျဖင့္
ကၽြန္ဳပ္တုိ႔ မုိးမျမင္ေလမျမင္ ျဖစ္လာသည့္အခါ တဇြတ္ထုိး လုပ္တတ္ၾကသည္။ေရွ႔ေနာက္ ၀ဲယာထက္ ေအာက္ကုိ ျပန္မၾကည့္လုိ၊
“ငါေျပာတာဟုတ္တယ္၊ ငါလုပ္တာ မွန္တယ္” ဟူေသာ တဖက္သတ္ေတြးေတာခ်က္ျဖင့္ ဆင္ကန္းေတာတုိး လုပ္ေလ့ရိွ၏၊
မိတ္ေဆြ စဥ္းစားရမွာ ပ်င္းလာျပီလား။မပ်င္းပါႏွင့္ဦး၊ မိတ္ေဆြတုိ႔ ၊ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္စဥ္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္လုိပဲ မဟုတ္လား၊။
သုိ႔ေသာ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ ၾကီးမားေသာ ႏုိ္င္ငံေတာ္၏ တာ၀န္ကုိ ထမ္းရြက္သႏၷိဌာန္ ခ်မွတ္လုိက္သည့္ေန႔ကစ ၊သူ႔အျမင္ႏွင့္ကုိယ့္
အျမင္ညွိႏွိဳင္းေသာ ဆင္ျခင္တုံ တရားတုိ႔ကုိ အျမဲတေစ ပင္လက္ကုိင္ထားႏုိင္ခဲ့သည္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ အဆင္မျခင္ထင္ရာ စြတ္လုပ္ေသာ အမူ အက်င့္တုိ႔ကုိ ေတာ္လွန္တုိက္ခုိက္ခဲ့သည္။
သုိ႔ေသာ္ မိတ္ေဆြႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ အျမတ္ထဲက အရွဳံးေပၚ ေနျပန္ျပီ။
`“လြတ္လပ္တဲ့အခါ၊ ျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္ကေရာ့၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ထင္ရာ ျမင္ရာ ဇြတ္တုိး လုပ္ၾကတာေပါ့။”
ဤသုိ႔ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔ ယူဆေနဆဲပင္ ျဖစ္သည္ မဟုတ္ပါလား။ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ေသာင္းက်န္းမွဳ အေထြေထြတုိ႔သည္ ေ၀ေ၀ဆာဆာ
ရွိေနသည္မဟုတ္ ေလာ။
စိတ္၏ေသာင္းက်န္းမွဳ--ကုိယ္၏ေသာင္းက်န္းမွဳ --ႏွဳတ္၏ ေသာင္းက်န္းမွဳ အေထြေထြတုိ႔ကား မဆုံးႏုိင္သည့္ ၈မုန္းခုိင္ၾကီးလုိ--။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ ႏုစဥ္က မွားခဲ့၏၊ “က်ဳပ္တုိ႔ တေတြ မွားတာေတြ ရွိခဲ့တယ္၊ မွားရင္လဲ ေစတနာနဲ႔ မွားတာပဲဗ်ာ့” ဟု တဖြဖြ ၀န္ခံခဲ့၏။
သုိ႔ျဖစ္ျငားလည္း အမွားေတာ္ပုံ အရပ္ရပ္တုိ႔ကုိ ေတာ္လွန္တုိက္ခုိက္၍ ၊အမွန္ေရာက္ေအာင္ ၾကံဆခဲ့၏။ ေျပာဆုိခဲ့၏၊ လုပ္ေဆာင္ခဲ့၏၊
ထုိ႔ေျကာင့္ လြတ္လပ္ေရး ပဏာမတုိက္ပြဲတုိ႔၌ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္ အမွားမ်ားရွိခဲ့ေစကာမူ၊“လြတ္လပ္ေရးကုိ တႏွစ္အတြင္း ရေစ့မယ္”
ဟူေသာၾကဳံး ၀ါးခ်က္ အတုိင္း တိတိက်က် ေအာင္ျမင္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ ႏုိင္ခဲ့၏။
ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိသည္၊ ယေန႔ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔သည္ အမွန္ကုိပင္လွ်င္အမွား၊ မွားအယြင္းယြင္း လုပ္ေနၾက သေလာ။
မိတ္ေဆြေကာစဥ္းစားမိပါစ။ မွန္သည္ကုိစဥ္းစားရသည္မွာ မ်ားစြာ မေကာင္းလွ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမွန္အေၾကာင္း မိတ္ေဆြမစဥ္း
စားလုိလွ်င္ မစဥ္းစားပါ ႏွင့္ေတာ့။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ စည္းကမ္းကလနား ဟူသည္ကုိ နားမလည္။ သူ႔ပုဆုိးဟူသည္မွာ သူ၀တ္ဖုိ႔၊ငါ့ပုဆုိးဟူသည္မွာ ငါ၀တ္ဖုိ႔ဟူေသာ
အေျခခံစည္းကမ္းခ်က္ မွ်ပင္ မရုိေသ။ ပစၥည္းပစၥယတုိ႔ကုိ သူေနရာႏွင့္သူ မထားတတ္။ စကားကုိသူ႔ေနရာႏွင့္သူ ေျပာခ်င္မွ ေျပာ
သူ႔ယုံၾကည္ခ်က္ကုိ ေနရာ မေရြး ေျပာတတ္သည္။မခံခ်င္လွ်င္ လဲ၍ေသေပေရာ့။ သူေျပာခ်င္ရာေျပာ၊ သူလုပ္ခ်င္ရာ လုပ္မည္။
တတ္သည္။ သုိ႔ေသာ္တႏုိင္ငံ လုံး၏ ကံၾကမၼာ ကုိဖန္တီးရမည့္ လုပ္ငန္းသေဘာသုိ႔ ေရာက္လာေသာအခါ ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ သူတပါး
တုိ႔ႏွင့္လုံး၀မတူ။ စည္းကမ္းအလြန္ၾကီးလာသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ သူသည္သူ၏ အမ်ိဳးအေဆြႏွင့္ အေပါင္းအေဖာ္တုိ႔အား သူႏွင့္ရင္းႏွီးသည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ မခ်ီးျမွင့္။ လုပ္ရည္ကုိင္
ရည္ကုိအေၾကာင္း ျပဳ၍သာ ခ်ီးျမွင့္သည္။လုပ္ရည္ကုိင္ရည္မရွိ၍ ႏွိမ့္ခ်သင့္သူတုိ႔ကုိ သူ၏ အေဆြအမ်ိဳး အေပါင္းအေဖာ္ ျဖစ္ျခင္း
ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာမေပး။ ကာကြယ္မေပး။ ႏွိမ့္ခ်သင့္သူကုိ ႏွိမ့္ခ်ေပသည္။
စည္းမဲ့ ကမ္းမဲ့ အျဖစ္ကုိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ တုိက္ထုတ္ခဲ့သည္။
သုိ႔ေသာ္ မိတ္ေဆြ ၊ခင္ဗ်ားတုိ႔ ၊ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးေသာ ႏုိင္ငံတြင္ စည္းကမ္းဟူသည္မွာ အဘယ္နည္း။
ကၽြန္ဳပ္တုိ႔သည္ လူသြားလူလာ လမ္းေဘး၌ အိမ္ရာတည္ေထာင္၍ ေနၾကသည္ မဟုတ္ေလာ။လမ္းမၾကီးေပၚ၌ မည္သူမဆုိ စည္းမဲ့
ဲ့ကမ္းမဲ့၊မစင္စြန္႔ ႏုိ္င္ၾကသည္ မဟုတ္ေလာ။ကၽြန္ဳပ္တုိ႔ သာမက၊ကၽြန္ဳပ္တုိ႔သာမက ကၽြန္ဳပ္တုိ႔၏ ဧည့္၀တ္ေက်ျပြန္မွဳအေပၚ မွီခုိ
ေနၾကသည့္ ႏုိင္ငံၾကီးသားတုိ႔ပင္လွ်င္ ၊စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ကုိယ့္ဘုိ႔သာလွ်င္ ကုိယ္အျမတ္ထုတ္ေနၾကသည္ မဟုတ္ေလာ။
ကုိင္း--စာရွဳသူ မိတ္ေဆြ။စဥ္းစားလုိ႔ ရပါျပီလား။စဥ္းစားရမွာ ပ်င္းေသးလွ်င္ တေအာင့္ေလာက္နားလုိက္ပါဦး။ စာေရးသူအဖုိ႔မွာ
ေတာ့ ေရွ ႔ဆက္ေရးရ မွာ ပ်င္း၍ -ပ်င္း၍လာေခ်ျပီ။
သုိ႔ေသာ္“ဒီေသာက္က်င့္ေတြ ေဖ်ာက္ရမယ္” ဟူေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ စစ္ေၾကျငာခဲ့ေသာ အသံသည္ ကၽြန္ေတာ့္နားထဲတြင္ ၀င္
ေနပါသည္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ဘာကုိ တုိက္ခဲ့သနည္း။
ေမာင္ထင္(ဗမာ့ ႏုိင္ငံေရး သုခမိန္ --မွ)
http://drlunswe.blogspot.com/
၁၉။၇။၀၉
-၆-7/၂၀၀၉
မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားသုိ႔
ခုမ႐ွိေတာ့ၿပီျဖစ္တဲ့ လူတန္းစားတရပ္
ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး မျဖစ္ခင္တုန္းက ကၽြန္မတို႔ မႏၱေလးမွာ လူ႔အလႊာတလႊာ ႐ွိခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔က ျမန္မာဘုရင္မ်ားရဲ႔ အ
ႏြယ္ေတာ္ မင္းေဆြစိုးမ်ိဳးေတြနဲ႔ မင္းမႈထမ္း ၀န္ႀကီး၊ မႉးႀကီး၊ မတ္ႀကီးမ်ားရဲ႔ အဆက္အႏြယ္ မ်ားပါ။ ဟိုတုန္းကေတာ့ သူတို႔
က တျခားသူမ်ားနဲ႔ သိပ္ေရာေရာေႏွာေႏွာ မ႐ွိလွဘူး။ မ႐ွိပံုက ဒီလိုပါ။
ကၽြန္မက ၁၂၇၇- ခု တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ (၈) ရက္မွာ ေမြးသူဆိုပါေတာ့။ ပါေတာ္မူၿပီး ႏွစ္ေပါင္း (၃၀) တိတိအၾကာ
မွာ ေမြးတဲ့ ဆင္းရဲသား သားသမီးပါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ ႀကီးျပင္းတဲ့ ေခတ္မွာေတာ့ ဘုရင္နဲ႔၊ နန္းေတာ္အိမ္ေတာ္နဲ႔၊ မႉးႀကီး
မတ္ရာဆိုသူေတြရဲ႔ ေျမး၊ တတိယမ်ိဳးဆက္ေလာက္နဲ႔က ကၽြန္မနဲ႔ ကစားဖက္၊ ေက်ာင္းေနဖက္ အ႐ြယ္ေတြေပါ့။ ဒုတိယမ်ိဳး
ဆက္ကိုေတာ့ ကၽြန္မက လူႀကီးေတြအျဖစ္နဲ႔ ေတြ႔ျမင္သိမွီခဲ့သူေပါ့။
ဒီလူေတြက တတိယမ်ိဳးဆက္ေလာက္အထိ ကၽြန္မတို႔နဲ႔ တစပ္တည္း တက်ဳံ႔တည္း မျဖစ္ပံုက ဒီလိုပါ။ သူတို႔က စကားေျပာ
ရင္ ညင္ညင္သာသာနဲ႔ ခပ္တိုးတိုးပဲ ေျပာတတ္ပါတယ္။ ေအာ္လား ဟစ္လား မ႐ွိဘူး။ နင္ပဲငဆ မေျပာဘူး။ဆဲေရးတိုင္းထြာ
မလုပ္ဘူး။ သူတို႔နဲ႔ ကၽြန္မတို႔နဲ႔ စကားေျပာရင္ ကၽြန္ေတာ္၊ ကၽြန္မ မသံုးဘူး။ သူတို႔နာမည္ပဲ ထည့္ေျပာတယ္။ ကၽြန္မတို႔က
'အေမသြားရင္ ကၽြန္မတို႔လည္း အျမဲလိုက္တာေပါ့' ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးကို သူတို႔က ေျပာရင္ 'မဘုရား ေနာက္က ထိပ္တင္တို႔
ပါျမဲေပါ့'ဆိုတာမ်ိဳး ေျပာတတ္တယ္။'မယ္မယ္က ဘယ့္ႏွယ္၊ ေခါင္ေခါင္က ဘယ္သို႔' ဆိုတာမ်ိဳးဟာ သူတို႔ အသံုးအႏႈန္းပါ။
သူတို႔ကို အဂၤလိပ္အစိုးရက ေတာ္ေတာ္ရင္းခ်ာေသးတဲ့ ေဆြေတာ္ မ်ိဳးေတာ္ဆိုရင္၊ ပင္စင္ဆိုတဲ့ ရိကၡာ၊ လစာေပးပါတယ္။
ကၽြန္မသိသေလာက္ အိမ္ေ႐ွ႔ကိုယ္ေတာ္ႀကီး (ကေနာင္မင္းသား)ရဲ႔ သားေတာ္ ထန္းတပင္ မင္းသား၊ ထန္းတပင္မင္းသား
ရဲ႔ ေျမးေတာ္ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္း ထိပ္တင္မ်ိဳးတို႔၊ ထိပ္တင္တိုးတို႔ ညီအမ ပင္စင္လစာ တလ ၁၅ိ/- ရပါတယ္။ ဒီ ၁၅ိ/-က
ေက်ာင္းထားေတာ့ ေက်ာင္းလခႏႈတ္တဲ့အခါ (၉ိ/-) ပဲ က်န္ပါတယ္။ အဲဒါဟာ ထမင္းဖိုးမွ အႏိုင္ႏိုင္ပါ။ အ၀တ္အစားဖိုး
မက်န္ပါဘူး။ အဓိပၸါယ္က မေသ႐ံုေတာ့ ေကၽြးထားတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီ မင္းမ်ိဳး စိုးမ်ိဳးေတြက ၀င္ေငြနည္းလွပါသေကာလို႔ တျခားအလုပ္လည္း ဘာအလုပ္မွ လုပ္မစားၾကပါဘူး။
(၁၀ိ/-) နဲ႔ ၀ယ္ၿပီး (၁၀ိ/-၈ဲ) နဲ႔ ေရာင္းတယ္။ (၁၁ိ/-၈ဲ) နဲ႔ ေရာင္းတယ္။ (၁၀ိ/-) ရင္းေတာ့ ငါးမူးျမတ္တယ္၊ တက်ပ္ျမတ္
တယ္ ဆိုတဲ့ အေရာင္းအ၀ယ္မ်ိဳးလည္း သူတို႔ လုပ္မစားတတ္ဘူး။ သူမ်ားဆီမွာ လခစားဆိုတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးကိုလည္း သူတို႔
က ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ဘူး။ မစားေလာက္ရင္ ႐ွိတာေလးေတြ ေရာင္းခ်၊ ေပါင္ႏွံၿပီး ၿခိဳးၿခိဳးျခံျခံ ေခၽြေခၽြတာတာ သံုးစြဲစား
ေသာက္ၿပီး အသက္႐ွင္ၾကတာပဲ။ သူတို႔ သူမ်ားဆီမွာ မ်က္ႏွာေအာက္က်ခံၿပီး ေခ်းပါ၊ ငွားပါ၊ ေပးပါ၊ ကယ္ပါ လို႔လည္း
လွ်ာျမက္ေပါက္ပါေစ၊ ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ပိန္လိန္ၿပီး ေနၾကတာပါ။
သူတို႔အေပၚ တကယ္သစၥာ႐ွိတဲ့၊ တကယ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ သူတို႔ ေက်းေတာ္မ်ိဳး၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတခ်ိဳ႔က သူတို႔ နန္းေတာ္ အိမ္
ေတာ္ထဲမွာ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ ပစၥည္းပစၥယေလးမ်ိဳးမ်ားကို လက္နဲ႔လုပ္ကိုင္ေရာင္းခ်ၿပီး လုပ္ေကၽြးပါ တယ္။ ဒါကလည္း ဘယ္
ေလာက္ရေအာင္ ႐ွာႏိုင္မွာလဲ။ ဥပမာ ကၽြန္မသိသေလာက္ ေရးျပပါမယ္။ ေဖာ့ကို ေရစိမ္ၿပီးေတာ့ ဓားနဲ႔လွီး၊အဖတ္ကေလး
ေတြ ေဆးဆိုးၿပီး ေဖာ့ပန္းကေလးေတြ လုပ္ေရာင္းတယ္။ မႏၱေလးက မ်က္ႏွာႀကီး အလႉမဂၤလာေဆာင္ေတြမွာ ဖလားစံု
ကြမ္းအစ္မ်ား တည္တဲ့အခါ ကြမ္းအစ္ထဲ အလွထည့္တဲ့ ေလးညႇင္းပြင့္ နာနတ္သီး လုပ္ေရာင္းပါတယ္။လုပ္ပံုက ေဖာ့ကေလး
ကို နာနတ္သီးပံုလွီးၿပီး အသီးရဲ႔ မ်က္ကြင္းအေနနဲ႔ ေလးညႇင္းပြင့္ကေလးေတြ ထိုးထည့္ထားတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ေရာင္ျပား
ကေလးနဲ႔ နာနတ္သီးအ႐ြက္နဲ႔ အ႐ိုးကို အထက္ေအာက္မွာ စိုက္ေပးပါတယ္။
ေဆးကပ္လုပ္ေရာင္းပါတယ္။ ကြမ္း၀ါးေဆး၊ ေဆး႐ြက္ႀကီးကို အေခါက္ေခါက္ထပ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ အထပ္ကို ေရာင္ျပားစကၠဴ
နဲ႔ ကပ္ညႇပ္ၿပီး အပ္နဲ႔ခ်ဳပ္ေႏွာင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဆးထပ္ကို ၀ိုင္းသြားေအာင္ကိုက္ၿပီး အထက္မွာ ေရာင္ျပားလိပ္ျပာကေလး၊
ေငြခ်ည္ႏႈတ္ခမ္းေမြးကေလးနဲ႔တေကာင္ ေဆးထပ္ေပၚနားေနဟန္ လုပ္ထားပါတယ္။ ကြမ္းတအစ္က
ို တခု ထည့္ဖို႔ပါ။ အဲဒါမ်ိဳး အလႉမဂၤလာေတြက မွာၾကားရင္ (၁၀၀၊ ၂၀၀) လုပ္ေရာင္းပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ငယ္ငယ္က အလႉ
ႀကီးေတြ လိုက္ရရင္ ကြမ္းအစ္ထဲက ေလညႇင္းပြင့္ နာနတ္သီးတို႔၊ ေဆး လိပ္ျပာကပ္တို႔ကို ႏိႈက္ယူလာခဲ့ၾကတာပါ။
အလႉ၊ မဂၤလာ လက္ဖက္ပြဲမွာ ထည့္ဖို႔ ၾကက္သြန္ျဖဴေၾကာ္မ်ား ေၾကာ္ေပးပါတယ္။ သူတို႔ ၾကက္သြန္ျဖဴေၾကာ္က ဥတလံုး
ေဒါင္းသိုး ၾကက္သြန္ျဖဴ အျမစ္႐ွည္႐ွည္ကေလးကို ပိုးတီလွီးထားၿပီး ပိုးတီကို ဆန္႔ေၾကာ္ပါတယ္။ ဥက အၿမိတ္ကေလး
က ပိုးတီရဲ႔ ေခါင္းေလးလို ေနတာမို႔ ေခါင္းပိုင္မွာ မ်က္စိႏွစ္ေပါက္ ေဆးနက္ကေလးနဲ႔ ထည့္ေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ၾကက္သြန္
ပိုးတီေၾကာ္က ပိုးေကာင္ကေလးနဲ႔ တူေနၿပီး လွလည္းလွ ဆန္းလည္းဆန္းၾကယ္ပါတယ္။ အဲဒီၾကက္သြန္ေၾကာ္ (၁၀၀၊ ၂၀၀)
စသျဖင့္ ရာနဲ႔ခ်ီမွာၿပီး ၀ယ္ရ ပါတယ္။
ဒီလိုဟာေတြက ေ႐ွးကေတာ့ နန္းေတာ္အိမ္ေတာ္ထဲမွာ အားေနတဲ့ ေႁခြရံသင္းပင္းက စိတ္ကူးရတာကို အဆန္းအျပားအလွ
အပ လုပ္ၿပီး၊ ဆက္သတာမ်ား ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္မတို႔ သိမီတဲ့ေခတ္မွာ သူတို႔ အ႐ွင္သခင္မ်ား ခရမ္းသီးပိန္၊ဓားတံုး
ဘ၀မွာ မ၀ေရစာ ပင္စင္နဲ႔ မတ္တတ္ေျခာက္ေနေတာ့ မၾကည့္ရက္လို႔ တပည့္တပန္းမ်ားက တတ္တဲ့ပညာနဲ႔ ႐ွာေဖြေကၽြး
တဲ့ ပံုစံပါ။ ဒီပံုစံက ဘယ္ေလာက္မ်ား ၀လင္ႏိုင္ပါ့မလဲ။
မႏၱေလးၿမိဳ႔မွာ ပုရစ္ေပၚတဲ့ အခါမွာေတာ့ အဲဒီအိမ္ေတာ္ေတြမွာ ဥေျပာင္းေၾကာ္ ဆိုတာမ်ိဳး စားၾကပါသတဲ့။ ဥေျပာင္းေၾကာ္
ဆိုတာက ပုရစ္တို႔ထံုးစံ အမက ဥတြဲေတြနဲ႔မို႔ ဆိမ့္တယ္။ အဖိုက ဥမပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခ်ိဳတယ္။ အဲဒါ ခ်ိဳတဲ့ ပုရစ္အဖိုရဲ႔
ကိုယ္ထဲကို ဆိမ့္လွတဲ့ ပုရစ္အမက ဥေတြကို ေဖာက္ညႇစ္ထည့္ရပါတယ္။ ထည့္တာက ဖင္က ထည့္တာပါ။ ၿပီးရင္ ဒီဥ
ေတြ ျပန္ထြက္မက်ေအာင္ ၾကက္သြန္ျဖဴဥကေလးနဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ ၀က္သားတံုး ေသးေသးေလးနဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ ပိတ္ဆို႔ေပးရပါ
တယ္။ ၿပီးမွ ဥေျပာင္းပုရစ္ကို ေၾကာ္တာပါ။ ခ်ိဳၿပီး ဆိမ့္ေနမွာေပါ့။ ကၽြန္မတို႔က ၾကားသာ ၾကားဖူးပါတယ္။ မစားဖူးပါ
ဘူး။ လုပ္လည္း မလုပ္အားၾကပါဘူး။ အိမ္မွာ ပုရစ္ေၾကာ္တယ္ဆိုရင္ ေခ်းမွ အႏိုင္ႏိုင္ထုတ္ၿပီး ေၾကာ္ႏိုင္တာပါ။
ကၽြန္မတို႔က သူတို႔လက္ရာကေလးေတြကို ၀ယ္ယူသံုးစြဲ စားေသာက္ရတယ္ဆိုရင္ ရင္ထုမနာ ႐ွိပါတယ္။ သူတို႔ကို
သနားတာကိုး။ သူတို႔က အ႐ွင္သခင္မ႐ွိေတာ့တဲ့ေခတ္မွာ သူတို႔ အဲဒီလိုပဲ အသက္႐ွင္ေနတာကို ကၽြန္မတို႔က ၀မ္း
နည္းၿပီး သနားေနၾကတာပါ။
အလႉမဂၤလာပြဲ ပြဲေနပြဲထိုင္႐ွိလို႔ ကၽြန္မတို႔က သူတို႔ကို ဖိတ္တယ္၊ ၾကားတယ္ဆိုရင္လည္း လာပါတယ္။ လာတဲ့အခါ
သူတို႔ ဖီးလိမ္း၀တ္စားလာပံုက ဆံပင္ကို ဆီလိမ္းၿပီး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ႏွစ္ပတ္ရစ္ထံုးေႏွာင္ပါတယ္။ ေ႐ွ႔မွာ လိပ္ခြံဘီး
အ၀ိုင္းကို စိုက္ထားပါတယ္။
တ႐ုတ္အက်ႌရင္ဖံုးနဲ႔ ကြင္းထဘီကို ခပ္႐ွည္႐ွည္ ဒရင့္တိုက္နီးပါး ၀တ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ငါးေတာင္ပု၀ါကို စံုခ်ၿပီး
ေဒ၀ီျခံဳျဖန္႔ ျခံဳထားပါတယ္။ ဘာေတြ ၀တ္ခဲ့ ၀တ္ခဲ့ သူတို႔ အ၀တ္အစားကေတာ့ သစ္လြင္ေတာက္ေျပာင္မႈ မ႐ွိေတာ့
ပါဘူး။ပရိသတ္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ေတာ့လည္း ေဖာ္ေ႐ြစြာ ျပံဳး႐ႊင္မႈျပေပမယ့္ ပရိသတ္ထဲမွာ ေဖာင္ေလာက္ေအာင္ စကား
ေျပာေနတဲ့ လူရယ္လို႔ မ႐ွိသေလာက္ပါ။ ကၽြန္မတို႔ ေဘးလူက သူတို႔ကိုၾကည့္ၿပီး ရင္ထဲ ခံစားရပံုကေတာ့ သူတို႔
ဘ၀ဟာ ေမွးမွိန္လိုက္တာလို႔ပဲ ခံစားရပါတယ္။
ဒီလူမ်ိဳးေတြ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ ပင္စင္ဆိုတာလည္း
ၿဗိတိသွ်အစိုးရမွ မ႐ွိေတာ့ဘဲ။ ေပးတဲ့လူ မ႐ွိေတာ့ဘူးေပါ့။ ၿပီးေတာ့ တခ်ိဳ႔က အိုမင္းရင့္ေရာ္လို႔ ေသဆံုးကုန္ၾက
တယ္။ ငယ္႐ြယ္သူေတြကလည္း သာမန္ ဆင္းရဲသားမ်ားနဲ႔ ေရာေႏွာကုန္ ၾကတယ္ ထင္ပါရဲ႔။ မင္းေဆြ မင္းမ်ိဳးဆို
လို႔ အလြန္ကို နည္းပါးသြားပါေတာ့တယ္။
ကၽြန္မတို႔ အခုေတြ႔ေနရေသးတဲ့ စတုတၳသမီးေတာ္ရဲ႔ သားသမီးေတြ ဆိုတာကလည္း ကၽြန္မတို႔ သိတဲ့ ေတာ္ဘုရား
ကေလးတို႔ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ထဲ ေရာက္လာၿပီး လူဆင္းရဲေတြနဲ႔ တသားတည္းျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုေနပါတယ္
ဆိုဆို သူတို႔ကို ၿဗိတိသွ်ေတြက ျပည္သူနဲ႔ ေရာေႏွာမႈမ႐ွိေအာင္ ဘိုေက်ာင္းေတြမွာ ထားၿပီး ငယ္ငယ္ေလးကတည္း
က ပညာသင္ေစခဲ့တာမို႔ ထမင္းစားရင္ လက္နဲ႔ မစားတတ္ဘူး။ ဇြန္းခက္ရင္းနဲ႔ စားခ်င္တယ္။ ျမန္မာစကားကို ေရ
ေရလည္လည္ မေျပာတတ္ေပမယ့္ အဂၤလိပ္လို ေျပာရမယ္ဆိုရင္၊ က်က်နန ေျပာဆို ေရးသားတတ္တယ္။ သူတို႔
ခမ်ာ ျမန္မာျဖစ္ေအာင္မနည္းႀကိဳးစား သင္ၾကားေနၾကရပါတယ္။
ခုဆိုရင္ ဘုရင္မ႐ွိေတာ့တာ ႏွစ္ေပါင္း (၁၁၆) ႏွစ္ ႐ွိၿပီ မဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့လည္း လူမ်ိဳးဆက္ (၄-၅) ဆက္ ၾကာ
ေလၿပီမို႔ အဲဒီလူစားေတြ ေရာေႏွာေပ်ာက္ကြယ္ သြားၾကၿပီဆိုရင္ မဆန္းေတာ့ဘူးေပါ့။
လူထုေဒၚအမာ
[ေ႐ႊအျမဳေတ႐ုပ္စံုမဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၁၄၆၊ ဇန္န၀ါရီ ၂၀၀၂]
{မႏၱေလးအႏွစ္၁၅၀ျပည့္ မဂၢဇင္း၊ ၂၀၀၉ ေမလ၊ ပထမအႀကိမ္ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။}
http://mayaonlinemagazine.blogspot.com/