Monday, July 27, 2009

ႏွလံုးသား ဒီမိုကေရစီ

Literature - Vol.2 No.43
User Rating: / 0
PoorBest
ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာဝေျပာမႈကို သင္တု႔ိလုိလားသည္ဆိုလွ်င္ သင္တု႔ိက်င့္သံုးရမည့္ တရားသည္ အျပန္အလွန္ ေက်းဇူးျပဳရမည့္ တရားျဖစ္သည္။ လူ၏ အတြင္းမ်က္ႏွာစာသည္ မိမိျဖစ္သည္ဆိုက အျပင္မ်က္ႏွာစာသည္ အျခားသက္ရိွမ်ားႏွင့္ သက္မဲ့ေလာကတုိ႔ ျဖစ္သည္။ မိမိႏွင့္ အျခားသက္ရိွဟု ဆုိရာတြင္ မိဘႏွင့္သားသမီးလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမခ်င္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ဇနီးႏွင့္ခင္ပြန္းသည္လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။

တစ္ျပည္ေထာင္ႏွင့္ တစ္ျပည္ေထာင္လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ မိမိႏွင့္ သက္မဲ့ေလာကဟု ဆုိရာတြင္ မိမိႏွင့္ပင္လယ္ႀကီးလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ မိမိႏွင့္ စပါးခင္းႀကီးလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ မိမိႏွင့္ထိစပ္သမွ် သက္ရိွသက္မဲ့ အရာအားလံုးသည္ ေလာကျဖစ္သည္။ မိမိႏွင့္ေလာကသည္ ထိစပ္လ်က္ရိွသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေနေသာေနရာသည္ မိမိႏွင့္ေလာက ထိစပ္ေနေသာ ေနရာတုိင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္။ အျပန္အလွန္အမီွျပဳရာ ေပါင္းစည္းရာေနရာျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔အျပန္အလွန္ ေက်းဇူးျပဳလွ်င္ ဘဝပံုစံက်သည္ဟုဆုိရေပမည္။ ဘဝပံုစံက်မႈႏွင့္ အတူတရားမႈျဖင့္ အျပန္အလွန္ေက်းဇူးျပဳျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီ၏ ပထမအဆင့္ျဖစ္သည္။ ေလာကထဲသို႔ေရာက္လာေသာ မိမိတုိ႔အား မိမိဆႏၵရိွရာကို ႀကိဳးပမ္းရွာေဖြၾကသည္။ ထုိသို႔ႀကိဳးပမ္းရွာေဖြရာတြင္ မိမိရခြင့္ရိွသည့္ အတုိင္းအတာႏွင့္ မိမိရခြင့္ ရိွသေလာက္ကိုသာ ႀကိဳးပမ္းရွာေဖြရသည္။ တစ္နည္းဆုိေသာ္ ေလာကကို မထိခိုက္ေစေသာနည္းျဖင့္သာ ႀကိဳးပမ္းရသည္။ ေလာကကို မထိခုိက္ေစေသာနည္းျဖစ္ေစရန္ တရားမႈသည္ လုိအပ္သည္။ အျပန္အလွန္တရားမႈျဖင့္ေက်းဇူးျပဳၾကမွသာ မိဘသည္လည္းမိဘအျဖစ္ သားသမီးသည္လည္းသားသမီးအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ဇနီးသည္လည္း ဇနီးသည္အျဖစ္၊ ခင္ပြန္းသည္လည္း ခင္ပြန္းသည္အျဖစ္ရပ္တည္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ဆရာသည္လည္းဆရာအျဖစ္၊ တပည့္သည္လည္း တပည့္အျဖစ္ရပ္ တည္ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ တစ္ျပည္ေထာင္သည္လည္း တစ္ျပည္ေထာင္အျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ပင္လယ္ႀကီးသည္လည္း ပင္လယ္ႀကီးအျဖစ္ရပ္ တည္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ စပါးခင္းႀကီးသည္လည္း စပါးခင္းႀကီးအျဖစ္ရပ္တည္ ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ေတာအုပ္သည္လည္း ေတာအုပ္အျဖစ္ရပ္တည္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔မဟုတ္ေသာ္ မိဘသည္လည္း မိဘအျဖစ္၊ သားသမီးသည္လည္း သားသမီးအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ဇနီးသည္လည္း ဇနီးသည္အျဖစ္၊ ခင္ပြန္းသည္ သည္လည္း ခင္ပြန္းသည္အျဖစ္ ရပ္တည္ႏုိင္ မည္မဟုတ္ေပ။ ဆရာသည္လည္း ဆရာအျဖစ္၊ တပည့္သည္လည္း တပည့္အျဖစ္ရပ္တည္ႏိုင္ မည္မဟုတ္ေပ။ ပင္လယ္ႀကီးသည္ ပင္လယ္ႀကီးအျဖစ္၊ စပါးခင္းႀကီးသည္လည္း စပါးခင္းႀကီးအျဖစ္၊ ေတာအုပ္ႀကီးသည္လည္း ေတာအုပ္ႀကီးအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ အလုပ္ရွင္သည္ မိမိရခြင့္ရိွေသာ အတုိင္းအတာႏွင့္ ရခြင့္ရိွသေလာက္ ကိုသာ အလုပ္သမားအေပၚ အားထုတ္ရသည္။ ထုိသုိ႔မဟုတ္ဘဲ အလုိရိွသည့္အတုိင္း ရသမွ်အားထုတ္ေသာ္ အလုပ္ သမား၏ဘဝသည္ ယိုင္နဲ႔မည္ျဖစ္သည္။ အလုပ္သမား၏ယိုင္နဲ႔မႈသည္ အလုပ္ရွင္၏ ယိုင္နဲ႔မႈလည္းျဖစ္သည္။ ထုိနည္းတူ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ လူမႈေလာကပါ ယိုင္နဲ႔မႈလည္း ျဖစ္သည္။ သစ္လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးသည္ ရခြင့္ရိွေသာအတုိင္းအတာႏွင့္ ရခြင့္ရိွ သ ေလာက္ကိုသာ သစ္ေတာအေပၚအားထုတ္ရသည္။ ထိုသုိ႔မဟုတ္ဘဲ အလုိရိွတုိင္း ရသမွ်အားထုတ္ေသာ္ သစ္ေတာသည္ျပဳန္း တီးျခင္းသို႔ေရာက္သည္။ သစ္ေတာ၏ျပဳန္းတီးျခင္းသည္ သစ္လုပ္ငန္းရွင္၏ ျပဳန္းတီးမႈပင္ျဖစ္သည္။လူမႈသဘာဝပတ္ဝန္းက်င္၏ ျပဳန္းတီးမႈလည္းျဖစ္သည္။ အလုပ္ရွင္ႏွင့္အလုပ္သမားသည္ အျပန္အလွန္တရားမႈျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ အျပန္အလွန္တရာညးမႈျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေနသမွ် စိမ္းလန္း စိုျပည္၍ ညီၫြတ္မွ်တၾကမည္ျဖစ္သည္။ ၿမီရွင္ႏွင့္ၿမီစား၊ စားသံုးသူႏွင့္ ေစ်းေရာင္းသူ၊ ခရီးသည္ႏွင့္ပို႔ေဆာင္ေရး သမား ဝန္ထမ္းႏွင့္ျပည္သူ႕အစုိးရႏွင့္ လူထုစသည္တုိ႔တြင္လည္း အလားတူပင္ ျဖစ္သည္။ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ထုိအခါ ေလာကသည္ သာယာလွပမည္ျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာဝေျပာမႈႏွင့္ လြန္ေျမာက္ေသာ လြတ္ေျမာက္မႈကို ဤ က်င့္စဥ္နည္းျဖင့္သာ ရအပ္သည္။ စင္စစ္ ဒီမုိကေရစီဟူသည္ သင့္နံေဘးမွာ ပင္ရိွသည္။ သင့္မိသားစုထဲမွာပင္ရိွသည္။ သင္ေနထုိင္ရာရပ္ကြက္၊ ေက်ာင္း၊ အလုပ္ဌာနစသည့္ ေနရာအသီးသီးမွာပင္ရိွသည္။ သင္ႏွင့္ သင့္မိသားစုအျပန္အလွန္ တရားမႈျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေနဖုိ႔လုိသည္။ သင္ႏွင့္သင့္အနီးပတ္ဝန္းက်င္ အျပန္အလွန္တရားမႈျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေနဖုိ႔ျဖစ္ သည္။ ဒီမိုကေရစီကို ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳမည့္သူ ေဖာ္ေဆာင္မည့္သူသည္ ဤကဲ့သုိ႔အဆင့္ဆင့္ေသာ ေလာကတုိ႔တြင္ အျပန္အလွန္တရားမႈျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ အသားက်ေနသူျဖစ္ရေပမည္။ သို႔မွသာ ဘဝ၏လုိအပ္ခ်က္၊ သဘာဝ၏လိုအပ္ခ်က္၊ လူမ်ဳိး၏လုိအပ္ ခ်က္၊ ဓေလ့ထံုးတမ္း၏လုိအပ္ခ်က္၊ ယဥ္ေက်းမႈ၏လုိအပ္ခ်က္၊ ႏိုင္ငံ၏လိုအပ္ ခ်က္အသီးသီးကို သိရွိနားလည္ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီဟူသည္ စနစ္တစ္ရပ္မဟုတ္ က်င့္စဥ္နည္းသာျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ မည္သည့္စနစ္ပင္ျဖစ္ေစ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ကမူ မည္သူတရားပ်က္ပ်က္ ကိုယ္မပ်က္ရမည့္တရားျဖစ္သည္။ ရန္သူမရိွ၊ မုန္းသူမရိွ အျပန္အလွန္ တရားမႈျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳရမည့္တရားျဖစ္သည္။ ရန္သူ၊ မုန္းသူကိုမိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမည့္ တရားျဖစ္သည္။ စနစ္ကို မႀကိဳက္က စနစ္ကို ျပင္ရန္သာရိွၿပီး ဒီမုိကေရစီက်င့္စဥ္ကိုမူ လိုသလုိ ပံုသြင္းခြင့္မရိွ။ ဒီမုိကေရစီကို နားလည္မႈ၊ ယံုၾကည္မႈျဖင့္သာ တည္ေဆာက္ရ သည္။ ႏွလံုးသားဘာသာေဗဒျဖင့္သာ တည္ေဆာက္ရသည္။ အျပန္အလွန္ ေက်းဇူးျပဳျခင္းတရားမ်ားျဖင့္သာ တည္ေဆာက္ရသည္။ အျပန္အလွန္တရားမႈျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳျခင္းသည္ ပထမအဆင့္ျဖစ္သည္။ အျပန္အလွန္ မြန္ျမတ္ေသာ ခ်စ္ၾကည္မႈျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳျခင္းသည္ ဒုတိယ အဆင့္ျဖစ္သည္။ မြန္ျမတ္ေသာ လြတ္ေျမာက္မႈတုိ႔ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳျခင္းသည္ အျမင့္တန္း အဆင့္ျဖစ္သည္။ မိမိကုိယ္မိမိ႐ိုေသျခင္းႏွင့္ ေလာကကိုလည္း ႐ိုေသသမႈရွိျခင္းသည္ ဒီမုိကေရစီ၏ ႏွလံုးသည္းပြတ္ေပတည္း။ ဦးေက်ာ္ေဇယ်