သမိုင္း ေခတ္တေခတ္ ဆိုသည္မွာ အတိတ္၊ ပစၥုဳပန္၊ အနာဂတ္မ်ားႏွင့္ ေသခ်ာခိုင္မာစြာ ဖြဲ႔စည္း ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အတိတ္က ပစၥဳပန္ကို ရုိက္ခတ္သည္။ ပစၥဳပန္က အနာဂတ္ကို ဖန္တီးသည္။ သမိုင္းဆိုသည္မွာ တဆက္တည္း၊ တစပ္တည္း လိမ္ညာ၍ မရစၿမဲတည္း။
အတိတ္၊ ပစၥဳပန္၊ အနာဂတ္မ်ားႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ သမိုင္းတေခတ္ကို မည္သူကမွ် ဖံုးကြယ္၍ မရ။ ဖ်က္စီး၍ မရ။ သမိုင္းလိမ္တခုကို ဖန္တီး၍ မရ။ သမိုင္းသည္ သမိုင္းတခုအျဖစ္...........
သမိုင္း ေခတ္တေခတ္ ဆိုသည္မွာ အတိတ္၊ ပစၥုဳပန္၊ အနာဂတ္မ်ားႏွင့္ ေသခ်ာခိုင္မာစြာ ဖြဲ႔စည္း ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အတိတ္က ပစၥဳပန္ကို ရုိက္ခတ္သည္။ ပစၥဳပန္က အနာဂတ္ကို ဖန္တီးသည္။ သမိုင္းဆိုသည္မွာ တဆက္တည္း၊ တစပ္တည္း လိမ္ညာ၍ မရစၿမဲတည္း။
အတိတ္၊ ပစၥဳပန္၊ အနာဂတ္မ်ားႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ သမိုင္းတေခတ္ကို မည္သူကမွ် ဖံုးကြယ္၍ မရ။ ဖ်က္စီး၍ မရ။ သမိုင္းလိမ္တခုကို ဖန္တီး၍ မရ။ သမိုင္းသည္ သမိုင္းတခုအျဖစ္
သီးသန္႔ ေမာ္ကြန္း မွတ္ေက်ာက္တင္ရာ အထူးေနရာတခု၌ ေသခ်ာခိုင္မာစြာ ကမာၻဆံုးတိုင္ တည္ရွိေနအံုးမည္ ျဖစ္သည္။ ဆတ္ကနဲ က်ေနာ္႔၏ မ.က.ဒ.တ ဘက္တံဆိပ္ကို လွမ္းၾကည့္ လိုက္မိသည္။ ဒါးဒါးျခင္း လွံလွံျခင္း။
သမိုင္းဆိုသည္မွာ ေခတ္တေခတ္၏ အဆိုးကို အေကာင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရန္ လူသားတို႔၏ ရုန္းကန္လႈပ္ရွား အားထုတ္ တိုက္ပြဲ၀င္ စြန္႔လႊတ္ ေပးဆပ္ရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ တပ္ဦး တည္ရွိရာ၊ အလံျမင့္မားစြာ လႊင့္ထူရာ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳရာ၊ ဒီမိုကေရစီ၏ အသက္ ေသြးေၾကာျဖစ္သည့္ လြပ္လပ္စြာ စုေ၀းခြင့္၊ လြပ္လပ္စြာ တင္ျပ ေဆြးေႏြးပိုင္ခြင့္၊ လြပ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္၊ လြပ္လပ္စြာ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ ေဖၚထုတ္ပိုင္ခြင့္တို႕ျဖင့္ ေ၀ဆာေနသည့္ ဒီမိုကေရစီ အသက္ေသြးေၾကာ စီးဆင္းရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အဦးကို ေသြးဆာေနသည့္ ဗိုလ္ေန၀င္းက အေမွ်ာ္အျမင္မဲ့ ေဖါက္ခြဲ ဖ်က္စီးခဲ့သည့္ အတြက္ ျမန္မာျပည္သမိုင္း မ်က္ႏွာစာမ်ားတြင္ ေသြးစြန္းမႈမ်ား၊ ေသြးညီွန႔ံမ်ားစြာ စြန္းထင္း ေပက်ံ ရစ္ခဲ့ေလၿပီ............။ ထိုအခ်ိန္၊ ထို ေန႔ရက္မွစ၍ ယမ္းခိုး ယမ္းေငြ႔မ်ားစြာျဖင့္ တႏိုင္ငံလံုး အေမွာင္ဖံုးသြားခဲ့ ရၿပီး ဒီမိုကေရစီ ဆိတ္သုန္းခဲ့ရ ေလေတာ့သည္။
ဇူလိုင္ရ-ရက္၊ ေသြးေျမသက္၍
ျဖစ္ပ်က္ေပါင္းစံု၊ ေရးေတာ္ပံုေၾကာင့္
ရင္အံုငလ်င္၊ ရင္ျပင္အနီ
တကၠသီလာ၊ ျမကြ်န္းသာ၀ယ္
ကမၻာလဆန္း၊ ခ်ိန္ျဖတ္သန္းလည္း
ဥဒါန္းမေၾက။
(ေအာင္ေစာဦး-မႈိင္းရာျပည့္)
ဇူလိုင္ရ-ရက္ေန႔မွ ေသြးစြန္းခဲ့ေသာ သမိုင္း မွန္ကူကြက္ တစ
က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္း ညီအကို ႏွစ္ေယာက္ရွိသည္။ ညီအကို ႏွစ္ေယာက္ထဲက အကိုက ထိသြားတယ္။ အကိုက ထိသြားေတာ့ အဲဒီညီက“ဟာ အကို႔ ကို ထိသြားၿပီ” ဆိုေတာ့ သြားေျပးၿပီး ဖက္ေတာ့ သူ႔ညီရဲ႕ ရင္၀ တည့္တည္ကို ပစ္ထည့္လိုက္တာ ညီအကို ႏွစ္ေယာက္စလံုး အဲဒီမွာ ပြဲျခင္း ၿပီးသြားတယ္ ဆိုတာကို က်ေနာ္ေတြ႔ လိုက္ရတယ္။ က်ေနာ္ရူးမလို ျဖစ္သြားပါတယ္။ “ဟာ......မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေပါ့” လွမ္းၾကည့္ လိုက္ေတာ့ ေသြးသံရဲရဲ တခ်ဳိ႕က လက္မရွိဘူး၊ တခ်ဳိ႕က ေျခမရွိေတာ့ဘူး။ တခ်ဳိက ႏွလံုးေတြ အူေတြ အူေတြ အေထြးလိုက္ အဆုပ္လိုက္ ထြက္ေနၾကတယ္။ က်ေနာ္ေတြ႔တဲ့ သူငယ္ခ်င္းကို “ဟာ.......မင္း မေသေသးဘူး ေဟ့၊ ေအးငါလည္း မေသဘူးကြ” ဘာညာဆိုၿပီး ထြက္ေျပးၾကတယ္။ အေဆာင္မွာလည္း တေယာက္မွ မေနရဲေတာ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ အေဆာင္ကိုလည္း ပစ္တယ္။ဆႏၵျပလို႔ ပစ္တာတင္ မဟုတ္ဘူး။ ဘာမဆိုင္ဘဲနဲ႔ မႏၱေလးအေဆာင္ေပၚက ၾကည့္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ပစ္ခ်တာ။ ပစ္ခ်ေတာ့ “ဘုန္း“ဘုန္း“ဘုန္း“ေက်ာင္းသားေတြ အဲသလို က်လာတာကို ေတြ႔လိုက္ရေတာ့ သိပ္ၿပီးအံ့ၾသ တုန္လႈပ္မိတယ္။ အဲဒီ ေန႔ဟာ ရ-ရက္ ဇူလိုင္
“သမိုင္း၀င္ေန႔ဘဲ”( ကေမာၻဇ၀င္း)
ေသြးစြန္းခဲ့ေသာ သမိုင္းမွန္ကူကြက္ ႏွစ္စ
အဓိပတိ လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ေျပးေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ေသနတ္ ဒဏ္ရာေတြနဲ႔ ေသြးသံရဲရဲ အတံုးအရုံး ၿပိဳလဲက်ကုန္တယ္။ မႏၱေလး ေက်ာင္းေဆာင္ ေပၚတီကိုေပၚက ရပ္ၾကည့္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားကို ဂ်ီသရီး ေမာင္းျပန္ ေသနတ္ေတြနဲ႔ပစ္တာ ေျမညီထပ္က်ၿပီး အသက္ေပ်ာက္သြားတယ္။ စစ္သားေတြက ေက်ာင္းသားေတြကို အေျပးခ်ီတက္ၿပီး တိုက္ခိုက္တာ ပင္းယေဆာင္ အထိေရာက္ လာတယ္။ အေဆာင္ေတြ ကိုလည္း အေ၀းကေန ေသနတ္နဲ႔ လွမ္းပစ္တယ္။ က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္း ေညာင္ေလးပင္က က်ည္ဆံ သံုးခ်က္ထိၿပီး လဲသြားတယ္။ ေဆးရုံႀကီးကို အခ်ိန္မွီေရာက္လို႔ အသက္ရွင္ ေနေပမဲ့ ပါးစပ္ရြဲ႕၊ ပါးက်ဳိးနဲ႔ မ်က္ႏွာတပိုင္း ပ်က္စီးသြားရတယ္။ ေျမာင္းျမက ေက်ာင္းသား ကိုေက်ာ္၀င္းဟာ ေသနတ္ ဒဏ္ရာေတြ ရခဲ့ၿပီး သူေသြးနဲ႔နံရံမွာ စာေရးၿပီး အသက္ထြက္ သြားရွာတယ္။
(အခန္းအမွတ္(၅၀) ပင္းယေဆာင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားတဦး)
၁၉၆၂ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ(ဂ)ရက္ေန႔ နံနက္ ၆-နာရီတြင္ တကၠသိုလ္သမဂၢ အေဆာက္အဦးကို ဒိုင္းနမိုက္ျဖင့္ ၿဖိဳခြဲ ပစ္လိုက္သည္။ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဖက္ဆစ္ ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရး၊ တတိုင္းျပည္လံုး၏ လြပ္လပ္ေရး သမိုင္းမွတ္တိုင္ႀကီး ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အဦႀကီးကို မိုက္မဲစြာ ေဖါက္ခြဲ ဖ်က္စီးလိုက္ၾကသည္။ ဗိုလ္ေန၀င္း အေၾကာင္းျပခ်က္သည္ကား.. ထိုအေဆာက္အဦသည္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အလြဲသံုးစား လုပ္ကာ ေက်ာင္း အာဏာပိုင္ႏွင့္ အစိုးရကို ပုန္ကန္ လႈံ႔ေဆာ္ေနသည့္ အေဆာက္အဦး ျဖစ္လာေၾကာင္းႏွင့္ ေျမေအာက္သူပုန္မ်ား လွ်ဳိ႕ဝွက္ဆက္သြယ္ရာ ဌာနခ်ဳပ္ျဖစ္၍ ၾကာရွည္ ခြင့္မျပဴႏိုင္ေၾကာင္း ႏွင့္အတူ လူထုတရပ္လံုး ကိုပါ ဒါးဒါးခ်င္း၊လွံလွံခ်င္း၊ ဒုတ္ဒုတ္ခ်င္း စိမ္ေခၚသြားခဲ့သည္။
ဗိုလ္ေန၀င္းဟာ အျပစ္မဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ရက္ရက္စက္စက္ လူမဆန္စြာ သတ္ျဖတ္ခဲ့တာလဲ ?
ဘာေၾကာင့္ သမိုင္း၀င္ တ.က.သ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အဦးကို ဗံုးခြဲ ဖ်က္စီးခဲ့တာလဲ ?
၁၉၆၂ခုႏွစ္ စစ္တပ္က ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ အမည္ခံၿပီး အာဏာသိမ္းခဲ့တဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ စစ္အာဏာရွင္ စံနစ္ရဲ႕ သရုပ္သကန္ အမွန္ကို ရဲရဲျမင္၊ ထဲထဲဝင္ဝင္ သိေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ အေပၚမွာ ထားတဲ့ အာဃာတ တရားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားေတြကို အၾကမ္းဖက္ ႏွိပ္ကြပ္အုပ္ခ်ဳပ္မွ ရမယ္ဆိုတဲ့ လက္နက္ကိုင္ စစ္၀ါဒ၊ စစ္မာန တရားနဲ႔ လက္နက္ အားကိုးၿပီး မိုက္ရူးရဲတဲ့ လူသတ္၀ါဒ တရားေတြေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဒုတိယ အေနျဖင့္ လူထုႏွင့္ ေက်ာင္းသားထု တရပ္လံုး လိုလားသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြး အေျဖရွာသည့္ မူကို မက်င့္သံုးဘဲ လက္နက္အားကိုး အၾကမ္းဖက္ လိုမႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
သမိုင္း မွန္ကူကြက္မ်ား ထဲမွ အစမ်ားစြာ
ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ႀကီးရဲ႕ အသည္းႏွလံုး အဓိပတိ လမ္းမေပၚသို႔ စစ္ဖိနပ္သံေတြ က်ဳးေက်ာ္ ဝင္ေရာက္ ေနပါၿပီ။ သားေကာင္း ရတနာ၊ သမီးေကာင္း ရတနာေက်ာင္းေတာ္သူ ေက်ာင္းေတာ္သားေတြရဲ႕ နီရဲတဲ့ ေသြးစက္ ေတြ အမိတကၠသိုလ္ ေျမတျပင္လံုး စြန္းထင္ ေပက်န္ရစ္ေနၿပီ ယမ္းနံ႔ ယမ္းခိုးရႈရႈိက္ လိုက္ရတဲ့ ကံ့ေကာ္ေတာ ဟာ ေၾကကြဲစြာ အေမွာင္ရိပ္မွာ တိတ္တဆိတ္ မ်က္ရည္ေပါက္ ႀကီးငယ္မ်ားပင္ က်လို႔။
ဇူလိုင္လ-ဂ ရက္ ေ၀လီေ၀လင္းမွာ အေဆာင္တခုလံုး တုန္လႈပ္သြားတဲ့ ေပါက္ကြဲသံႀကီး ျမည္ဟည္း သံေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ အိပ္ရာကေန လန္႔ႏႈိးသြားတယ္။ သူငယ္ခ်င္း ၀င္းႏိုင္ က ကုတင္ေပၚကေန လန္႔ၿပီး အခန္း အျပင္ဘက္ကို ထြက္ေျပးပါတယ္။ အခန္းတံခါး ကလည္း တုန္လႈပ္ၿပီး ပြင့္သြားပါတယ္။ တကၠသိုလ္ အေလးမ ခန္းမေဆာင္ဘက္က မိုးေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ မီးခိုလံုးႀကီးေတြ တလွိမ္႔လွိမ့္ တက္ေနပါတယ္။ စာရြက္စာတမ္းေတြ ေလထဲမွာ ဝဲပ်ံၿပီး မီးေလာင္ျပာေတြက် လာေနပါတယ္။ တကၠသိုလ္ အေလးမအသင္း ေခါင္မိုးေတြ ၿပိဳက်ေနတယ္။ နံရံေတြလည္း အက္ေၾကာင္း ေတြနဲ႔ ၿပိဳလဲေနတယ္။ မႏၱေလး ေက်ာင္းေဆာင္ရဲ႕ ေကာ္ရစ္ဒါလည္း အက္ေၾကာင္းေတြ ေပၚလာတယ္။ ေတာင္ငူေဆာင္ တံခါးက ေက်ာက္တိုင္လည္း ဗံုးဒဏ္ေၾကာင့္ အက္ကြဲသြားတယ္။ ေနာက္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အဦဘက္ကို လွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့..........။ ျပင္းထန္တဲ့ နံရံကပ္ဗံုးေၾကာင့္ သဲပံုေစတီ ပမာၿပိဳက် ပ်က္စီးသြားခဲ့ပါၿပီ။
အဲဒီေနာက္ အေဆာင္ေန ေက်ာင္းသားေတြဟာ ေဒါသူပုန္ထ ဆူညံလာပါေတာ့တယ္။
သံေခ်ာင္းေတြ ေခါက္ၾကၿပီး
“ စစ္အစိုးရ ...အလိုမရွိ”
“စစ္အစိုးရ...အလိုမရွိ”
ေၾကြးေၾကာ္သံေတြ ေၾကြးေၾကာ္ၾကၿပီး ေက်ာင္းသား သီခ်င္းမ်ား ဆိုၾက ပါေတာ့တယ္။
(အခန္း အမွတ္(၅၀) ပင္းယေဆာင္၊ ၆၂ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေဟာင္း)
၆၂ မတ္လ (၂) ရက္ေန႔ ဗိုလ္ေန၀င္း အာဏာ သိမ္းၿပီးေနာက္ စစ္တပ္က ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္ ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ လုပ္မည္ဟု ေၾကညာၿပီးေနာက္ တကၠသိုလ္ႏွင့္ ပါတ္သက္သည့္ ဥပေဒအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အမိန္႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို အမ်ဳိးအမည္ေပါင္း မ်ားစြာ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ တကၠသိုလ္ ေကာင္စီကိုလည္း ဖ်က္သိမ္းသည္။ ဆီးနိတ္ကိုပါ ဖ်က္သိမ္းသည္။ ထိုေနာက္ စည္းကမ္းအသစ္ကို ျပဌာန္းသည္။ ထို စည္းကမ္း အသစ္သည္ကား... ည(ဂ)နာရီ ေက်ာ္လွ်င္ အေဆာင္ထဲကို မည္သူမွ် မ၀င္ရ။ လံုး၀အျပင္ မထြက္ရ။ ကိုယ့္အခန္းမွာကိုယ္ စာၾကည့္ရမည္။ ထမင္းစားခ်ိန္ မ်ားကိုပါ ေျပာင္းပစ္လိုက္ေလ ေတာ႔သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားထု တရပ္လံုး အစည္းေ၀းေခၚၿပီး ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္သည့္ ဥပေဒမ်ား၊ စည္းကမ္းမ်ားကို စိမ္ေခၚ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့သည့္ အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ လူမဆန္စြာ ေက်ာင္းသား ရာေပါင္းမ်ားစြာ ပစ္သတ္ခံ ခဲ့ၾကရေလသည္။ ၁၉၆၂ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ရ-ရက္ေန႔ အေရးေတာ္ပံုေၾကာင့္ သမိုင္းတြင္ အေရးႀကီး ကိစၥရပ္ႏွစ္ခု ထင္ရွားစြာ ေပၚေပါက္ ထင္က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ အုပ္စိုးသူ အစိုးရက တကၠသိုလ္ေျမကို သတ္ကြင္းထားၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ား ကိုသာ သီးသန္႔ ပစ္ကြင္း ေရြးခ်ယ္၍ ပစ္သတ္ခဲ့ျခင္းသည္ ကမၻာတြင္ ပထမဦးဆံုး ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။
ဒိုင္းနမိုက္ႏွင့္ ေဖါက္ခြဲ ၿဖိဳခ် ဖ်က္စီးျခင္းေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရ ျခင္းသည္လည္း ကမၻာတြင္ ျမန္မာျပည္ တျပည္တည္းသာ ရွိသည္ဆိုေသာ အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။
၁၉၆၂ က ေအာက္ပါ သင္ခန္းစာမ်ားကို ရရွိခဲ့သည္။ ဒီမိုကေရစီ စံနစ္နဲ႔ အခြင့္အလမ္းေတြကို ေက်ာင္းသားမ်ားက အသက္ေပး ကာကြယ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ၆၂ ေက်ာင္းသားမ်ားက အုပ္စိုးသူ အစိုးရ ဘယ္လဲ ဘာလဲကို မွန္ကန္စြာ အကဲျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ျပတ္သားစြာ တိုက္ပြဲ၀င္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ဗိုလ္ေန၀င္း ဦးေဆာင္ခဲ့သည့္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီသည္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ လြတ္လပ္ေရး သမိုင္းႀကီး တခုလံုးကို ဖ်က္စီးပစ္ခဲ့သည္။ တိုင္းျပည္ဧ။္ လြပ္လပ္ေရးသမိုင္းႏွင့္၊ ဒီမိုကေရစီေရး တိုက္ပြဲမ်ားရဲ႕ အေျခခံေဒသ ျဖစ္သည့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ဗံုးခြဲ ဖ်က္ဆီးခဲ့သည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢႏွင့္ အတူ ဒီမိုကေရစီ အေျခခံ အုတ္ျမစ္မ်ားကိုပါ အျမစ္ကေန ဆြဲႏႈတ္ယူပစ္ခဲ့သည့္ အတြက္ တတိုင္းျပည္လံုး၊ လူထုတရပ္လံုး ပ်က္စီး၊ နိမ့္ပါးခဲ့ရသည္။
ေဒါင္းပ်ဳိကိုဆြတ္
ဘယ္ညာခြပ္၍
လြပ္လပ္ရေလ
တို႔တေတြသည္
အိုးေ၀ ေက်းဇူးပါတကား။
(မင္းသုဝဏ္)
သမိုင္းေခတ္ တေခတ္ကို မည္သူေတြ ဖန္တီး ခဲ့ၾကသနည္း?
ေနာင္တေခတ္၏ မ်ဳိးဆက္မ်ားျဖစ္သည္႔ ေက်ာင္းသားမ်ား ျဖစ္သည္။ ထို မ်ဳိးဆက္မ်ားက တတိုင္းျပည္လံုး အႏွံ႔ မ်ဳိးေစ့မ်ားကို ႀကဲခဲ့ၾကသည္။ ျဖန္႔ခဲ့သည္။ ထို မ်ဳိးဆက္မ်ားသည္ကား ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ေျခကုတ္ယူကာ သမဂၢ အေျခခံေဒသ၌ ျမန္မာျပည္ လြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ပြဲကို ဆင္ႏြဲခဲ့ၾကသည္။ လြပ္လပ္ေရး မရခင္ သမဂၢမွ ေမြးထုတ္ ေပးလိုက္သည့္ ပထမဦးဆံုး ေက်ာင္းသား မ်ဳိးဆက္ မ်ားသည္ကား.....။ ကိုေအာင္ဆန္း၊ ကိုႏု၊ ကိုရာရွစ္၊ ကိုဗဟိန္း၊ ကိုဗေဆြ၊ ကိုေက်ာ္ၿငိမ္း။
လြပ္လပ္ေရးေခတ္ ေနာက္ပိုင္း မ်ဳိးဆက္မ်ားအျဖစ္ ကိုသက္၊ ကိုဗေဆြေလး၊ ကိုတင္ထြန္း၊ ကိုလွေရြ၊ ကိုစိန္၀င္း(ခရမ္း)။ သူတို႔ သည္ကား...တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အဦမ်ားမွ ပထမဦးဆံုး ေမြးထုတ္ သန္႔စင္ေပးလိုက္သည့္ ဗ.က.သ၊ တ.က.သ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား.....။
၁၉၈၈ လူထု အေရးေတာ္ပံုႀကီးေၾကာင့္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေခါင္းေဆာင္မ်ား ေပၚထြက္လာခဲ႔သည္။ လူထု တိုက္ပြဲေၾကာင့္ ဗ.က.သ ထင္ထင္ရွားရွား ေပၚထြက္သည္။ ထို ၈၈- မ်ဳိးဆက္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ကား..........။ မင္းကိုႏိုင္၊ မိုးသီးဇြန္၊ ကိုကိုႀကီး၊ ကိုေအာင္ဒင္...။ ထိုမွတဆင့္ မ်ဳိးဆက္ မ်ားသည္ကား..၁၉၉၆ ေက်ာင္းသားမ်ား..။ ထိုမွတဆင့္ မ်ဳိးဆက္ မ်ားသည္ကား..၂၀၀ရ ေရႊဝါေရာင္ သံဃာ တိုက္ပြဲမ်ားမွ ေမြးထုတ္ ေပးလုိက္သည့္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ဳိးဆက္မ်ား..........။
တ.က.သ၊ ဗ.က.သ မွ ေမြးထုတ္ ေပးလိုက္သည့္ ပထမ မ်ဳိးဆက္မ်ားသည္ကား နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဖက္ဆစ္ တိုက္ဖ်က္ေရး၊ တမ်ဳိးသားလံုး လြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ပြဲမ်ားကို အသက္စြန္႔ကာ ထမ္းရြက္ ခဲ့ၾကေလၿပီ။ ဒုတိယ မ်ဳိးဆက္၊ တတိယ မ်ဳိးဆက္ မ်ားသည္လည္း စစ္အာဏာရွင္ စံနစ္ေအာက္မွ ျပည္သူ တရပ္လံုး လြတ္ေျမာက္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊လူထုဘ၀ သာယာ ၀ေျပာေရး ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးမ်ားျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္ စံနစ္ကို ရင္ကိုေျမ ကတုတ္လုပ္ကာ တုိက္ပြဲဝင္ခဲ့၊ တိုက္ပြဲဝင္ေနၾကဆဲ က်ဳိးပမ္းေနေသာ ကာလျဖစ္သည္။ ယေန႔ကာလ အဓိက လုပ္ငန္းစဥ္သည္ကား.... မ်ဳိးဆက္ မျပတ္ေရးႏွင့္ မ်ဳိးဆက္မ်ားကို ရွာေဖြ ေဖၚထုတ္ ေလ့က်င့္ေမြးျမဴ တိုက္ပြဲ၀င္ေရး ကာလျဖစ္သည္။ သမဂၢႀကီး ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ေသာ္လည္း သမဂၢ စိတ္ဓါတ္၊ ခြပ္ေဒါင္း စိတ္ဓါတ္၊ ေက်ာင္းသား စိတ္ဓါတ္ ရွင္သန္ေနအံုးမည္သာ ျဖစ္သည္။ အိမ္တိုင္းတြင္ စစ္သားမရွိ။ အိမ္တိုင္းတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား ရွိသည္။
၁၉ရ၆ ခု ဇြန္ ၂၆ရက္ေန႔ နံနက္ ေလးနာရီ အင္းစိန္ေထာင္မွာ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္တဦး ျဖစ္သူ ဆလိုင္းတင္ေမာင္ဦးကို စစ္အစိုးရက ႀကိဳးေပး သတ္ျဖတ္ခဲ့သည္။ သမိုင္းမွာ မၾကံဳစဖူး ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္တဦးကို ႀကိဳးေပး သတ္လိုက္ျခင္းသည္ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚ နိမ့္က်မႈ၊ ႏိုင္ငံေရး ခြ်တ္ျခံဳက်မႈ၊ လူမဆန္မႈကို သက္ေသ ျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ စစ္အစိုးရ သမိုင္းမွာ အမဲကြက္ႀကီး က်န္ေနခဲ့သည္။ မၿပီးဆံုးေသးသည့္ ျပည္သူ႔ လြတ္ေျမာက္ေရး အေရးေတာ္ပံုႀကီး အတြက္ အသက္၊ ေသြးေခြ်းတို႔ႏွင္႔ ေရးသား ကဗ်ည္းထိုးခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသား အာဇာနည္ တဦးေၾကာင့္ ေနာင္ မ်ဳိးဆက္သစ္ ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္ အတုယူစရာ အေရးႀကီးတဲ့ သမိုင္းမွတ္တိုင္ တခုျဖစ္ခဲ့သည္။ ယခုလည္း ၈၈မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားဧ။္ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံမႈမ်ားက ေနာင္ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား အတြက္ ႀကီးမားသည့္ စံနမူနာ မွတ္တိုင္မ်ား ျဖစ္ေနအံုးမည္သာ......။ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ဆလိုင္းတင္ေမာင္ဦး ရဲ႕ေနာက္ဆံုးစကား.......မွာေတာ႔ ။
“ ရဲေဘာ္တို႔ လူသူမသိေအာင္ ငါ့ကို သတ္ဖို႔ သူတို႔ လုပ္ေနၾကတယ္”
မင္းတို႔ ရဲ႕ စစ္ဖိနပ္ေအာက္မွာ ငါ ဘယ္ေသာအခါမွ ဒူးမေထာက္ဘူး”
သမိုင္းဆိုသည္မွာ တပတ္လည္ စၿမဲပင္ ျဖစ္သည္။ ၁၉၆၂ခုႏွစ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ဗံုးခြဲ ဖ်က္စီးခဲ႔သည္။ ၁၉၈၈ လူထုအေရးေတာ္ပံုက ထိုျဖစ္ရပ္မွန္ကို မီးေမာင္း ထိုးျပခဲ့သည္။ စစ္အာဏာရွင္မ်ား ေသြးပ်က္ သြားခဲ့သည္။ ဗိုလ္ေန၀င္း ႏွင့္ ဗိုလ္ေအာင္ႀကီးတို႔ တေယာက္ႏွင့္ တေယာက္ အျပစ္ ပံုခ်ခဲ့သည္။ သမိုင္းက က်ိန္စာတိုက္တတ္သည္။ သမိုင္းတပတ္ျပန္လည္ လာအံုးမည္သာ။ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ ပိုစတာတခု ေက်ာင္းသား ျပည္သူမ်ားထဲမွာသာ မက လူထုတရပ္လံုး ဆီသို႔ ျပန္ႏွ႔႔ံ ေရာက္ရွိသြားခဲ့သည္။
ထို ပိုစတာ၏ ေဆာင္ပုဒ္သည္ကား....................။
သမဂၢအုတ္တို႔ ၿပိဳေလရာ..... ဒီမိုကေရစီ အုတ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုး တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။
(၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွသည္ ယခုတိုင္ လြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ပြဲမ်ားတြင္ က်ဆံုးသြားခဲ့ေသာ ေနာင္ေတာ္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ဦးညြတ္ အေလးျပဳလွ်က္)
ကခ်င္ေက်ာ္ေက်ာ္
http://www.peoplemediavoice.net/revoll/a-history-of-the-several-days.html