Monday, August 03, 2009

ႏိုင္ငံေရးသည္ ART OF POSSIBLE သာျဖစ္သည္

(ဇူလိုင္လ ၁၆ ရက္ေန႔ထုတ္ Northern Star ဂ်ာနယ္ မွာ ဆရာစိုးျမင့္သိန္းက Wave မဂၢဇင္းမွာပါတဲ့ ဆရာ ေက်ာ္၀င္းရဲ့ အယ္ဒီတာ့ အာေဘာ္ကို သံုးသပ္ ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ ပဲခူးရိုးမက ဗကပဆီကို ေတာခုိ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူ၊ ဗကပေတြရဲ့ ျဖဳတ္ထုတ္သတ္ လမ္းစဥ္ကို လက္ေတြ႕ ႀကံဳခဲ့သူ တစ္ဦးက အရင္က လက္၀ဲ၊ အခု ဒီမိုကေရစီ ဆိုသူမ်ားရဲ့ အေတြးအျမင္ေတြကို သံုးသပ္ ထားတာဟာ မွတ္သားစရာ ျဖစ္လို႕ ေ၀မွ်ေပးလိုက္ပါတယ္။ )..............


(ဇူလိုင္လ ၁၆ ရက္ေန႔ထုတ္ Northern Star ဂ်ာနယ္ မွာ ဆရာစိုးျမင့္သိန္းက Wave မဂၢဇင္းမွာပါတဲ့ ဆရာ ေက်ာ္၀င္းရဲ့ အယ္ဒီတာ့ အာေဘာ္ကို သံုးသပ္ ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ ပဲခူးရိုးမက ဗကပဆီကို ေတာခုိ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူ၊ ဗကပေတြရဲ့ ျဖဳတ္ထုတ္သတ္ လမ္းစဥ္ကို လက္ေတြ႕ ႀကံဳခဲ့သူ တစ္ဦးက အရင္က လက္၀ဲ၊ အခု ဒီမိုကေရစီ ဆိုသူမ်ားရဲ့ အေတြးအျမင္ေတြကို သံုးသပ္ ထားတာဟာ မွတ္သားစရာ ျဖစ္လို႕ ေ၀မွ်ေပးလိုက္ပါတယ္။ )

၄-၇-၀၉ ရက္ စေနေန႔ထုတ္ The Waves…. EDITORIAL ၌ ႏိုင္ငံေရးသည္ Art of Possible ေလာ၊ Art of Impossible ေလာဟု ေမးထား ေျဖထားသည္ကို ဖတ္ရသည္။ (၁)(၂)(၃) ဟု ျပထားသည္။

(၁) မွာ ႏိုင္ငံေရးဟာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ အႏုပညာပဲ။ ဒါဟာ Pragmatism လက္ေတြ႕ ဘာေတြ ရွိေနသလဲ၊ ပထမဆံုး အစြဲေဟာင္းေတြ ကင္းကင္းနဲ႔ ၾကည့္ရမယ္။ ၿပီးမွ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ (possible) ကို ရွာရမယ္။ ေတြ႔ရွိရေသာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို တကယ္ ျဖစ္လာဖို႔ (သေဘာတရား လက္ေတြ႕သို႔) ေျပာင္းလာဖို႔ ဗ်ဴဟာခင္းရမယ္။

တစ္ခါတစ္ရံ လက္ေတြ႕ အရွိတရားက ခါးသီးေသာ အမွန္တရား ျဖစ္ေနတတ္ရာ လူႀကိဳက္ နည္းႏိုင္ပါသည္။ ေပၚျပဴလာလည္း မျဖစ္ႏုိင္ဟု တင္ျပထားသည္။

(၂) အဆိ္ုပါ အယူအဆကို ကလန္တဲ့ ေပၚျပဴလာ အယူ အေကာက္ေတြ မနည္းမေနာ ရွိသည္။ သူတို႔က “ Politics is art of impossible” ဟု ခပ္တင္းတင္း ဆိုသည္။ “မျဖစ္ႏိုင္ ဆိုတာကို ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျပမွ ႏိုင္ငံေရး” ဟု ဆိုခ်င္ဟန္ တူေၾကာင္း။

မ်ားေသာ အားျဖင့္ ဒါဟာ စိတ္ကူးစံစနစ္ကေန ျမစ္ဖ်ားခံလာေၾကာင္း၊ ယူတိုပီယာ စိတ္ကူးယဥ္ တစ္ခုနဲ႔ အစျပဳတဲ့ အဲဒီ စိတ္ကူးစံကို လူမႈ အင္ဂ်င္နီယာ နည္းတစ္ခုနဲ႔ ပံုေသ ကားခ်သြင္း/ ေရာက္/ မေရာက္မေသခ်ာ၊ ေပးခဲ့ရတဲ့ တန္ဖိုးကေတာ့ လူ႔အသက္ေတြ ေသြးေတြ၊ လူေပါင္းမ်ားစြာ၊ လူ႕အဖြဲ႕ အစည္းေပါင္း၊ ႏိုင္ငံေပါင္း၊ လူမ်ဳိးေပါင္းမ်ားစြာ ကံၾကမၼာ။

သို႔ႏွင့္တုိင္ လက္ခုပ္သံကိုေတာ့ ျမႇဴႏိုင္ခ်ဴႏိုင္သည္၊ ႂကြေအာင္ ထေအာင္ ဆြႏိုင္သည္။ လူႀကိဳက္လည္း မ်ားၾကသည္။ သို႔ေသာ္-

(၃) ယခုအခါ သမိုင္းထဲ တိုး၀င္သြားၿပီးျဖစ္တဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ရယ္ဒီကယ္ ေတာ္လွန္ေရးမွာ အဆိုပါ အယူအဆမွ လာေသာ လူမႈ အင္ဂ်င္နီယာနည္း ျဖစ္သည္။ ထေရာ္စကီ ကြန္ျမဴနစ္ တစ္ျဖစ္လဲ နီယိုကြန္မ်ား၏ အီရတ္ စြန္႔စားခန္း မွာလည္း ဤအတိုင္း ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ Art of Possible ေလာ၊ Art of Impossible ေလာ၊ သမိုင္းက ေပးခဲ့ၿပီးေသာ အေျဖကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တတ္လွ်င္ ဤေမးခြန္းကို “ေမးစရာမလို”ဟု သေဘာရသည္လို႔ ေရးထား၏။ တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသည္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို လုပ္မွရမည္။ Art of Possible သာ ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္ (စိုးျမင့္သိန္း)ကေတာ့ ရွင္းသည္။ တစ္ေလာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ေခါင္း႐ႈပ္ ေခါင္းစား သြားသည္။ ရြဲ႕သြား၊ တြန္႔သြားသည္။ ၀ိုင္း၍ ေျပာၾကဆိုၾက သတိေပးၾက၊ ကြယ္ရာမွာ ႏွာေခါင္း႐ံႈ႕ၾက၊ ဆဲၾက။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သြား ေနရမည္ မသိ ေလာက္ေအာင္ ေခါင္းေျခာက္ သြားသည္။ ရင္ထဲ အသည္းထဲ ေခါင္းထဲ ဉာဏ္ထဲမွာေတာ့ ဘ၀ႏွင့္ရင္း၍ ရေသာ (ဖိနပ္မပါ ပဲခူး႐ိုးမမွာ မိုးေရထဲဗြက္ထဲ ျမစ္ထဲေခ်ာင္းထဲ သဲထဲ ရြက္ေႂကြ ေတာထဲ ဆင္ထဲက်ားထဲ ေျမြထဲကင္းထဲ က်ည္ဆန္ထဲ ၀ါးရင္းတုတ္ထဲ လက္ေတြ႕ ရခဲ့ေသာ) သင္ခန္းစာ အရ ႏိုင္ငံေရး ဆိုတာ Art of Impossible မျဖစ္ႏိုင္တာကို ျဖစ္ေအာင္လုပ္ ၾကည့္ျခင္း မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကို ေကာင္းေကာင္း သိခဲ့သည္။ ဘယ္သူက ဘာမွ မလုပ္ဖူးေတာ့ ဘာမွ မသိတာလား၊ သို႔မဟုတ္ ႏွာေစး တုပ္ေကြးမိၿပီး မသိတာလား၊ သို႔မဟုတ္ ေယာင္ေရာ ယိမ္းကေနတာလား၊ ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္း ပါေဖာ့မင္း ျပေနတာလား၊ ကၽြန္ေတာ္ ျပတ္သားစြာ စဥ္းစား ေမးေျဖလိုသည္။

အားနာနာႏွင့္ ဖြင့္ခ်ရပါေတာ့မည္။

တစ္ေလာက ဆိပ္ကမ္းသာ ပင္လယ္ျမစ္ေလ ေအးေအးၾကား စားေသာက္ဆိုင္ ဘီယာ၀ိုင္း တစ္ခုထဲ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္သြားသည္။ အဲဒီမွာ သူငယ္ခ်င္း ဒႆနိက ပါေမာကၡေဟာင္းက “ေဟ့- Art of Possible ဆုိတာ မဟုတ္ဘူးကြ။ ႏိုင္ငံေရး ဆိုတာ Art of Impossible ကြ။ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး ဆိုတာကို ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျပမွ ႏိုင္ငံေရးကြ” ဟု (ဆိုၾကပါစို႔) ေတာ္လွန္ေရး ၾသ၀ါဒ စကားသံေလသံ ဟန္ပန္ျဖင့္ ခပ္တင္းတင္း ဆိုလာသည္။ လက္ထဲမွာလည္း ဘီယာ မဟုတ္ေတာ့၊ အျပင္းစား ၀ီစကီႏွင့္။

ကၽြန္ေတာ္လန္႔သြားသည္။ အံ့ၾသသြားသည္။ ဘယ့္ႏွယ္ ျဖစ္တာတုန္း။ တစ္သက္လံုး ကေတာ့ စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ ေသေသ ၀ပ္၀ပ္ စမတ္က်က် အကဲဒမစ္ျဖစ္ျဖစ္ အဆင့္ျမင့္ ေနထိုင္ ေျပာဆို လာတာပါ။ ေတာ္လွန္ေရး စစ္ပြဲ ဆင္ႏႊဲၾကစို႔လို႔ ေျပာရမယ့္ လူတန္းစား (သည္းခံပါခင္ဗ်ာ) ပစၥည္းမဲ့ ဘာမဲ့ ညာမဲ့လည္းမဟုတ္။ ငါ့သူငယ္ခ်င္း ပညာတတ္ႀကီး ပညာဉာဏ္ေတြ ေက်ာင္းမွာ အိမ္မွာ ထားပစ္ခဲ့ ေလၿပီလား။ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားၿပီး စိတ္လည္း မေကာင္းေတာ့ သူ႔ကိုလည္း သနားမိေတာ့။

ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ကြန္ျမဴနစ္ ေၾကညာစာတမ္း၊ က်ဴးဘား ကပ္စထ႐ို လူ ၁၂ေယာက္ ေသနပ္ ၁၂လက္၊ စေသာ စာအုပ္မ်ားကို ဖတ္ၿပီး ႀကီးလာခဲ့ၾကသည္။ အဟုတ္ႀကီး မွတ္ခဲ့သည္။ ကိုယ့္ျပည္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ၊ ကိုယ့္လူမ်ဳိး ကိုယ့္ဘာသာ၊ ကို္ယ့္ယဥ္ေက်းမႈကို ေမ့ေနခဲ့ၾကသည္။ သို႔မဟုတ္ ေမ့ပစ္ ဇြတ္ေမ့ပစ္ လိုက္သည္။

ကေလးႀကိဳက္ စူပါမင္းႏွင့္ အာႏိုး႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းမ်ား၊ ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္းစတန္႔ကားမ်ား၊ ရာဇ၀င္သိုင္းကား၊ ရာဇ၀င္ ေတာ္လွန္ေရး စစ္ပြဲကားမ်ား၊ ဗီဒီယိုမ်ားကို ၾကည့္ၿပီး၊ ကာတြန္း စာအုပ္ေတြ ဖတ္ၿပီး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံကို Impossible လုပ္ခ်င္ေနၾက သေလာ။

မျဖစ္ႏုိင္တာက မျဖစ္ပါ။ အေျဖက ရွင္းေန၏။ ျဖစ္ႏုိင္တာကသာ ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ အေျဖက ရွင္းသည္။ Impossible သည္ Impossible ဘ၀မွာပဲ ေနရပါမည္။ လက္ေတြ႕သည္ ခါးခ်င္ခါးပါမည္။ သၾကားဓာတ္ ကေလး အုပ္ၿပီး မ်ဳိခ်သင့္ မ်ဳိခ်ရပါမည္။ possible သာ သဘာ၀က်၊ လက္ေတြ႕က်၊ ဥပေဒနည္း က်ပါမည္။

မ်က္ရည္္မ်ား၊ ေသြးေခ်ာင္းစီးမ်ား၊ အ႐ိုးေတာင္လိုပံုမ်ား၊ အေသခံဗံုးမ်ား၊ ျဖဳတ္ထုတ္သတ္ ဝါးရင္းတုတ္မ်ား၊ ေရာ့ကက္မ်ား၊ ေမာ္တာမ်ား၊ လွံစြပ္မ်ားကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရွာင္ရွားသင့္လွပါၿပီ။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသည္ Art of Possible ဟု အျပတ္ေျပာမည္။

စိုးျမင့္သိန္း

Posted by ပိေတာက္ေျမ at 12:10:00 AM